موقع خرید سکه طلا نقش پارسیان به این نکات دقت کنید.
Saeed
/ دسته ها: آموزش

موقع خرید سکه طلا نقش پارسیان به این نکات دقت کنید.

نکات امنیتی سکه طلا نقش پارسیان

آی سکه به شما در این مقاله نکاتی را آموزش میدهد که هنگام خرید سکه پارسیان باید به آنها توجه کنید .

به گزارش آی سکه  - خرید سکه پارسیان و شمش طلا گرمی اینترنتی  (iSekke)، این نوع طلا که به  دلیل شباهتی که با سکه دارد به عنوان سکه شناخته میشود که همانند سکه بهار آزادی و یا نیم و ربع بهار آزادی دارای وزن ثابت نمی باشند و هر کدام دارای  وزنی مجزا میباشد که در صورت پرس بودن بر روی کاغذ آن درج گردیده است مثلا ۵۰۰/۰ (پانصدسوت) یا ۷۵۰/ ۰ (هفتصد و پنجاه سوت)  و یا ۱/۲۵۰ (یک گرم و دویست و پنجاه سوت) و در قسمتی دیگر عیار آن ثبت شده است که باید ۷۵۰ یا ۱۸ عیار را ثبت کرده باشد.
شایان ذکر است که سعی کنید طلای فوق را از طلافروشی های معتبر خریداری نمایید زیرا تعدادی فرصت طلب از این موقعیت سوءاستفاده کرده و اقدام به ضرب این نوع طلا با عیار پایین نموده اند.
 قیمت سکه پارسیان ۷۵۰ عیارX قیمت سکه پارسیان ۱ گرمیX قیمت سکه پارسیان به روز
برای محاسبه ارزش طلای فوق ، فقط کافی است  وزن مربوطه را در قیمت هرگرم طلای ۱۸ عیار ضرب نمایید که آخرین نرخ طلا را میتوانید از ستون منوی اصلی ، صفحه نخست را انتخاب و آخرین نرخ را  مشاهده نمایید .

اصطلاحات رایج برای محاسبه قیمت انواع طلا وسکه(آی سکه بورس سکه پارسیان و شمش ها طلا گرمی)

 لازم است با یکسری اصطلاحات و واحدها در بازار طلا و سکه آشنا شویم تا بهتر بتوانیم فرمول‌ها را درک کنیم. مهم‌ترین اصطلاحات قیمتی در بازار طلا و سکه عبارتند از:
عیار طلا و سکه

منظور از عیار طلا درصد خلوص آن است. در واقع به نسبت طلای استفاده شده در هر قطعه از جنس طلا به وزن کل آن قطعه عیار گفته می‌شود. یعنی در هر کیلوگرم از سکه یا هر نوع طلای دیگر چند گرم آن طلای خالص است. به عنوان مثال عیار سکه بهار آزادی 900 از هزار یا بطور قراردادی 22 است. یعنی در هر کیلوگرم  آلیاژی که برای ساخت سکه بهار آزادی استفاده می‌شود 900 گرم آن طلای خالص و 100 گرم باقیمانده سایر فلزات مانند مس، آلومینیوم و … است.


اونس طلا

هر اونس طلا یا به عبارتی یک اونس طلا برابر است با ۱۰۳۴۳۱/ ۳۱ گرم طلای 24 عیار (999.9 از 1000).


مظنه طلا

منظور از مظنه طلا قیمت ۶۰۸/ ۴ گرم طلای ۱۷ عیار (یا 705 از 1000) است.


نرخ برابری دلار به ریال

نرخ برابری دلار به ریال، یعنی ارزش هر واحد دلار به ریال ایران چقدر است. به بیان ساده همان قیمت دلار به ریال است که این عدد با استفاده از فرمول زیر بدست می‌آید:
 


مثقال

مثقال یکی از واحدهای وزنی شناخته شده برای طلا است، در واقع به 4.608 گرم طلا یک مثقال گفته می‌شود.

Print
2193 رتبه بندی این مطلب:
3.8

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

انتخابگر پوسته

اطلاعات تماس

تلفن:

09196483791

 

ایمیل:

[email protected]

آدرس خرید حضوری :

  • تجریش بازار طلای قائم ، طبقه اول طلا ، پلاک 177 ، (سکه امپراطور)
  • تجریش ارگ  تجاری ، طبقه دوم  ، پلاک 437 ، (سکه وهاب)
  •  تجریش ، بازار طلای قائم ، زیر زمین فاز یک ، پلاک 0109 (گالری طلا و جواهر سیترین)

 

ایسکه

فروشگاه اینترنتی صنایع  طلای آی سکه،فعالیت خود را از سال 99 آغاز کرده و با عرضه  معتبرترین برند های طلای حال حاظر  در حال خدمت رسانی به هموطنان گرامی میباشد.

 

 
  • بالا