Saeed
/ دسته ها: آموزش

سکه های پارسیان و هر آنچه که باید درباره آن بدانیم

سکه پارسیان در واقع نوعی طلاست که توسط شرکت پارسیان تولید می شود و هیچ ارتباطی با بانک پارسیان ندارد. این نوع سکه  در تعاریف معمول از سکه هم نمی گنجد اما به دلیل شباهت ظاهری آن با سکه به عنوان نوعی از سکه شناخته می شود.  بیشترین محبوبیت و کاربرد این نوع از سکه برای هدیه دادن است. 

سکه های پارسیان و هر آنچه که باید درباره آن بدانیم

آی سکه iSekke.com-  یکی از روش های رایج در شرایط رکود تبدیل دارایی ها به انواع دارایی های ماندگار مانند ملک و سنگ های قیمتی است. در شرایط فعلی که املاک با قیمت های نجومی در حال خرید و فروش است، طلا به عنوان  یکی از شناخته شده  ترین انواع دارایی‌ های ماندگار به انتخاب اصلی مصرف کنندگان تبدیل شده است. با توجه به این که طلا های زینتی دستمزد بالاتری نسبت به سکه های طلا دارند، ترجیح مشتری خرید این نوع سکه ها است. از طرفی با افزایش شدید قیمت طلا خرید سکه های طلا با عیار بالا هم برای همه ممکن نیست به همین علت سکه های پارسیان در میان مصرف کنندگان محبوب تر شده اند. ما در این مقاله به معرفی اجمالی انواع سکه های طلا می پردازیم و سپس تمرکز اصلی خود را روی سکه های پارسیان می گذاریم و همه ی آنچه که مشتری برای خرید این نوع از سکه های طلا نیاز دارد را شرح می دهیم.

آی سکه عرضه کننده انواع سکه های معتبر نقش پارسیان و شمش های طلا کادویی

Image

سکه طلا

سکه طلا به قطعه فلزی مدور و تختی که وزن، جنس، عیار و شکل مشخصی دارد گفته می شود. هر سکه در هر طرف خود شکل و علامت رسمی خاصی دارد که باعث می شود از دیگری متمایز شود. سکه طلا در طول زمان پشتوانه مالی بسیاری از کشور ها بوده است و بعضی از کشور ها از جمله ایران همچنان از طلا به عنوان پشتوانه ی نقدینگی خود استفاده می کنند. بر اساس قانون پولی ایران هر ریال معادل ۱۰۸ هزار و ۵۵ ده میلیونیوم گرم طلای خالص است، یعنی یک ریال پول ما باید معادل این میزان طلا نزد بانک مرکزی داشته باشد. البته این پشتوانه ی مالی الزاما به صورت سکه نیست و اشکال مختلفی از جمله شمش دارد.

در ایران انواع مختلفی از سکه های طلا وجود دارد که در مقاله ای مجزا به آن ها خواهیم پرداخت.

Image

 

سکه پارسیان

سکه پارسیان در واقع نوعی طلاست که توسط شرکت پارسیان تولید می شود و هیچ ارتباطی با بانک پارسیان ندارد. این نوع سکه  در تعاریف معمول از سکه هم نمی گنجد اما به دلیل شباهت ظاهری آن با سکه به عنوان نوعی از سکه شناخته می شود.

 بیشترین محبوبیت و کاربرد این نوع از سکه برای هدیه دادن است. 

Image

اخیراً ضرب سکه های پارسیان به شکل مدور ممنوع  اعلام شد، بنابراین این سکه ها با شکل های جدیدی مثل بیضی، پنج ضلعی یا شش ضلعی به فروش می رسد.

 دلیل ممنوعیت فروش سکه های مدور این بود که هنگام خرید و فروش آن انواع فریب کاری رخ می داد. از طرف دیگر تولید و ضرب محصولی از طلا به صورت سکه و با نام سکه فقط و فقط در انحصار بانک مرکزی قرار دارد و هیچ موسسه، سازمان و یا شرکتی حق ورود به این بازار را ندارد.

 البته اگر سکه پارسیان مدور دارید هنوز می‌توانید آن‌ را به طلافروشی‌ها بفروشید. اما دقت کنید که بعد از این سکه های پارسیان را با شکل های چند ضلعی یا بیضی خریداری کنید.

سکه پارسیان از دو جهت با سکه بهار آزادی تفاوت دارد، اولی وزن و دوم عیار. 

این نوع سکه بر خلاف تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه دارای وزن ثابتی نیست و بین ۵۰ سوت تا ۲ گرم متغیر است. در نوع پرسی این سکه ها وزن قابل مشاهده است. اما انواع مشهور سکه پارسیان از لحاظ وزن هم وجود دارد مثلاً پارسیان ۵۰ سوتی ۰.۵۰میلی گرم وزن دارد یا پارسیان ۱۰۰ سوتی وزنی معادل  ۰.۱۰۰ میلی گرم دارد. 

همان طور که گفتیم تفاوت دیگر سکه پارسیان در عیار آن است. این سکه ها عمدتاً با عیار های ۷۵۰ و ۹۵۰ تولید می شوند. 


 

قیمت سکه پارسیان

برای محاسبه قیمت این سکه ها کافیست قیمت طلا را در وزن سکه پارسیان خود ضرب کنید تا قیمت به روز آن به دست آید. برای مثال قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در زمان نگارش این مقاله  ۱۰,۷۵۸,۰۰۰ است. اگر سکه ی پارسیان ۲۰۰ سوتی داشته باشیم قیمت آن برابر با ۱۰,۷۵۸,۰۰۰*۰.۲۰۰ خواهد بود. یعنی شما سکه ای به ارزش ۲۱۵۱۶۰۰ خواهید داشت.

نکات امنیتی  که موقع خرید سکه های طلای نقش پارسیان باید بدانید - کلیک کنید

قیمت این سکه ها در خرید و فروش های روزانه به نسبت قیمت روز طلا محاسبه می شود. در واقع سکه های پارسیان یکی از انواع مصنوعات طلا به شمار می روند و برخلاف سکه های بهار آزادی و سکه های امامی قیمت ثابتی ندارند.

 در هنگام خرید سکه های پارسیان حتماً به وزن آن دقت کنید زیرا که این وزن در واقع عامل اصلی در تعیین قیمت این سکه ها به شمار می رود.

 نکته دیگری که در خرید و فروش این نوع از سکه ها وجود دارد این است که برخی از طلافروشان مصنوعات طلا را با طلای وارداتی ارائه می دهند بنابراین وزن، عیار و قیمت آن ها با هم متفاوت است. یعنی ممکن است وزن نوشته شده روی وکیوم سکه با وزن واقعی آن همخوانی نداشته باشد. برای جلوگیری از این اتفاق و اطمینان از قیمت سکه ها و عیار و وزن شان حتما آن ها را از طلا فروشی های مطمئن خریداری کنید و اطمینان حاصل کنید که عیار سکه حتما ۱۸ باشد. 

 

قیمت روز انواع سکه ی پارسیان به صورت لحظه ای کلیک کنید

آی سکه عرضه کننده انواع سکه های معتبر نقش پارسیان و شمش های طلا کادویی



 

Print
2592 رتبه بندی این مطلب:
3.7

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

انتخابگر پوسته

اطلاعات تماس

تلفن:

09196483791

 

ایمیل:

[email protected]

آدرس خرید حضوری :

  • تجریش بازار طلای قائم ، طبقه اول طلا ، پلاک 177 ، (سکه امپراطور)
  • تجریش ارگ  تجاری ، طبقه دوم  ، پلاک 437 ، (سکه وهاب)
  •  تجریش ، بازار طلای قائم ، زیر زمین فاز یک ، پلاک 0109 (گالری طلا و جواهر سیترین)

 

ایسکه

فروشگاه اینترنتی صنایع  طلای آی سکه،فعالیت خود را از سال 99 آغاز کرده و با عرضه  معتبرترین برند های طلای حال حاظر  در حال خدمت رسانی به هموطنان گرامی میباشد.

 

 
  • بالا