آیا بیت ‌کوین پول است؟
Saeed
/ دسته ها: آموزش, مقالات

آیا بیت ‌کوین پول است؟

بیت کوین واقعا پول به شمار می آید, دلیلش را به شما خواهیم گفت.

آی سکه عرضه کننده شمش های طلا و سکه های پارسیان گزارش می دهید

به نقل از کسی که که ثروت هنگفتی از این پول رمزگذاری شده به دست آورده به شما می گویم که بیت کوین پول است.  

Image

به‌‌نظر می‌رسد چیزی پول به شمار می ‌رود که:

  • مبادله ‌پذیر باشد.
  • ذخیره‌ ای از ثروت باشد.
  • واحدی از حساب باشد.

 

برای خود من علاوه بر فاکتورهای گفته شده چیزهای دیگری هم هست، اما اجازه بدهید فعلا آن را رها کنیم چون ظاهرا بیت کوین هیچ یک از موارد بالا را شامل نمی شود و بنابراین پول به شمار نمی آید. چیز دیگری که مرتبا به گوش من می خورد این است که بستگی به این دارد که شخص چه زمانی آن را در یک گودال عمیق جایی که به آن تعلق دارد دفن کرده است.

بیایید اینطوری شروع کنیم:

بیت کوین (کالا)یی برای مبادله نیست. ( در بهترین حالت یک پول بدون ارزش است.)

Image

حقیقت امر: بیت کوین بهترین چیز برای مبادله است.

شما قادر نیستید پول کالایی را که با بیت کوین پرداخته اید مانند کارت اعتباری به حساب خود بازگردانید. امروزه بسیار معمول است که مردم کالایی را با اعتبار خود خرید میکنند و چند ماه بعد پول خود را با ادعای اینکه کسی که خرید کرده آن ها نبودند پس می گیرند. کمپانی ‌های کارت های اعتباری به حرف مشتری خود اعتماد می کنند و دستشان در پوست گردو می ماند. شما نمی توانید این کار را با بیت کوین انجام دهید. شما نمی ‌توانید بیت کوین را برگشت بزنید یا به حساب برگردانید. شما قادر نیستید بیت کوین را جعل کنید. شما نمی ‌توانید با بیت ‌کوین خرید کنید و بعد ادعا کنید از دستگاهی که همیشه استفاده می کردید استفاده نکردید و اشتباهی پیش آمده است.

Image

برخلاف پول های قدیمی, بیت کوین در هنگام نیاز بلافاصله به حساب شما واریز می شود و می توانید اطمینان حاصل کنید که هر زمان نیاز دارید بیت کوین در اختیار شماست حتی اگر در کاتماندو باشد. برای تراکنش های بین المللی، هیچ تاخیر بانکی چند روزه ای برای پرداخت وجود ندارد که احتمال ارسال نشدنش هم وجود داشته باشد. اگر پول واریز شود دیگر قابل بازگشت نخواهد بود. این بدان معنی است که شما می توانید بلافاصله پول را واریز کنید و فرایند را زیر نظر بگیرید. در عرض چند دقیقه می توانید پول رمزگذاری شده ی خود را بدون هیج تبدیل ارزی ای توسط بانکداران عزیز و دلسوز به پوند و دلار و هر ارز دیگری تبدیل کنید.

بیت کوین نسبت به شرایط اضطرار مقاوم است. پرداخت با بیت‌کوین در زمان طوفان فلوریدای آمریکا که بانک های آمریکا از دسترس خارج شدند کارآمد بود. تمام چیزی که برای پرداخت نیاز بود اتصال به شبکه ی تلفن همراه بود.

 

چیزهای گفته شده درواقع نشان دهنده ی این است که پول بدون پشتوانه ی B2B کار و بار را رونق می دهد. بیت کوین بیست و چهار ساعت شبانه روز در تمام روز های سال در دسترس است ولی سیستم بانکی این دسترسی را ندارد. بلاکچین مثل خرید و فروش سهام و وبسایت های ما در آخر هفته ها, تعطیلات و بعد از ظهر ها هم کار می‌کند.

پس به نظرم وقت آن است که توافق کنیم بیت کوین و پول رمزنگاری شده نوع قدرتمدی از تبادل به شمار می رود. این پول ها مزایای زیادی نسبت به نوع کلاسیک پول که ما استفاده می کنیم دارد, اما باید درنظر گرفت که نقاط ضعفی هم دارد. واقعیت امر این است که بیت کوین نوع  جدیدی از مبادله ی معتبر, سریع, ارزان و قدرتمند است.

 

خب مبحث بعدی موضوع ‍منبع ثروت بودن است.

 

قبلا یک ین برابر با ارزش یک سکه ی طلا بود, پس گفتن این که بیت کوین سال ها قبل ارزشی برابر با 20000 دلار داشت اما بعدا ارزشش برابر 3400 دلار شد و هم اکنون 52000 دلاراست پس نمی ‌تواند منبع ثروت محسوب شود و پول به شمار نمی آید بسیار احمقانه به نظر می رسد. پول منبع ثروت خوبی است؟ مخصوصا با در نظر گرفتن حکایت تورم های پایان ناپذیر در طول زمان. من در واقع پول جمع می کنم, به این عمل وابستگی به پول گویند و توانایی پول برای حفظ ارزش خود دقیقا مانند داستان های نیمه افسانه ای روم باستان بحث برانگیز است.

به هر حال, بحث ما درمورد این است که بیت کوین منبع ثروت نیست که طبیعتا اشتباه است چون بسیاری ا افراد هم اکنون ثروتی از بیت کوین دارند. این افراد مقداری از آن را دیروز و مقداری هم پارسال ذخیره کرده اند و فردا هم ذخیره خواهند کرد. من می توانم در آینده مشتی از دلار با آن داشته باشم. ممکن است ارزش آن مثل استرلینگ بالا پایین شود یا مثل فرانک سوییس ثابت باشد با این وجود ذخیره‌ی آن بسیار سود آورتر از پول ونزویلا یا ایران خواهد بود. هیچ منبع ثروتی در جهان وجود ندارد که نوسان نداشته باشد و بیت کوین هم از این امر مستثنی نیست. درواقع منبع ثروت بودن برای بیت کوین و پول رمزنگاری شده نوعی ضرر به شمار می آید چون شما باید آن را مثل یک ساک پر از پول در کیف پول اینترنتی خود, مثل کسی که در قرون وسطی احتکار می کرد پنهان کنید یا ریسک از دست رفتن آن توسط واسطه ها و سایر کلاهبرداران و دزدها را به جان بخرید.

 

نهایتا مشکل دیگری که پول رمزنگاری شده دارد واحد حساب بودن آن است.

دوباره اشاره می کنم که به خود شما بستگی دارد که بیت کوین را به عنوان واحد حساب به شمار بیارید یا نه. تک تک پلتفرم های 500-PLUS نقل انتقالات پول رمزنگاری شده بیت کوین را به عنوان واحد حساب استفاده می کنند. بلاکچین به عنوان تکنولوژی اساسی درواقع نقش دفترچه حساب کل را دارد و پول رمزنگاری شده در واقع همان رمزی است که در دفترچه حساب کل وجود دارد است. اینکه بگوییم بیت کوین پول به حساب نمی آید دقیقا مثل این است که بگوییم آباکوس ماشین حساب نیست. بیت کوین و ارز رمزنگاری شده پول به شمار می رود. سوال اصلی این است که آیا آنقدر منافع دارد که از آن استفاده کرد یا نه.

بیت کوین درواقع منحصر به فرد نیست و مشابهات زیادی دارد, مثل:

  • چک مسافرتی
  • چیپ های کازینو
  • کوپن ها
  • تمبر ها
  • ژتون ها

Image

لیست جایگزین های پول (پول برای پول ) درازایی به طول تاریخ دارد.

چیزی که باعث محدودیت بازگشت به تولید این نوع پول ها شد بسیار سخت و گران قیمت بودن ساختن و حفظ این پول هاست. حتی انواعی از این پول ها در طول زمان رونق یافته و از بین رفتند و بعضی هم همچنان رونق دارند.

حال که بیشتر این محدودیت ها از بین رفته اند, ساختن این ارز ها در مقایسه با چاپ یک میلیارد دلار اسکناس تقریبا رایگان به حساب می آید.

تولید پول رمزنگاری شده می تواند همانطور که شروع شد متوقف شود.

 

برای مشاهده شمش های طلا و سکه های پارسیان طلا کلیک کنید 

Print
1547 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

انتخابگر پوسته

اطلاعات تماس

تلفن:

09196483791

 

ایمیل:

[email protected]

آدرس خرید حضوری :

  • تجریش بازار طلای قائم ، طبقه اول طلا ، پلاک 177 ، (سکه امپراطور)
  • تجریش ارگ  تجاری ، طبقه دوم  ، پلاک 437 ، (سکه وهاب)
  •  تجریش ، بازار طلای قائم ، زیر زمین فاز یک ، پلاک 0109 (گالری طلا و جواهر سیترین)

 

ایسکه

فروشگاه اینترنتی صنایع  طلای آی سکه،فعالیت خود را از سال 99 آغاز کرده و با عرضه  معتبرترین برند های طلای حال حاظر  در حال خدمت رسانی به هموطنان گرامی میباشد.

 

 
  • بالا