Saeed
/ دسته ها: مقالات

'گزارش شورای جدید جهانی طلا بر نقش طلا بر کربن زدایی سبد سرمایه گذاری تاکید میکند

شورای جهانی طلا امروز گزارش جدید را با عنوان "طلا و تغییرات آب و هوایی : کربن زدایی سبد سرمایه گذار" منتشر کرد.

آی سکه گزارش میدهد هدف این گزارش ارائه درک بیشتر سرمایه گزاران و ذینفان از پیامدهای انتقال به کربن صفر برای طلا در چهار چوب یک سبد دارایی است.

شورای جهانی طلا با مشاور متخصص خطر محیط زیستی اورجتم ریسرچ که اکثر تجزیه و تحلیل های اولیه را ارائه میکند ، همکاری کرده است.

این گزارش بر اساس کارهای قبلی شورای جهانی طلا درسال 2018(طلا و تغییرات آب و هوا : تاثیرات فعلی و آینده)و 2020(طلا و تغییرات آب و هوا : انتقال انرژی)است.

این تحلیل یک سناریو بسیار محافظه کارانه را با این فرض اتخاذ میکند که طلای موجود در سبد ها عمدتا از منابه تازه استخراج شده تامین می شود و بنابراین سرمایه گذاران در شمش و محصولات دارای پشتوانه ، ردپای کربن در تولید طلا تازه استراج شده پدیدار است .

در عمل ، طلا از ذخایر فراوان در پوسته بالایی زمین به دست می آید .

یافته های کلیدی این گزارش :

  • گنجاندن طلا به عنوان دارایی در سبد سرمایه گذاری می تواند تاثیر مثبتی بر عملکرد سبد از دیدگاه اتغییرات اقلیمی داشته باشد.
  • مزایای نگهداری طلا در کنار دیگر سرمایه گزاری ها عبارتند از :

- کاهش ردپای کربن در کل سبد بدون به خطر انداختن بازده سرمایه گذار

- افزایش و همسویی سبد سرمایه با اهداف محیط زیستی و کربن زدایی ( به صفر رسیدن)

- افزایش تخصیص طلا ، افزایش ریسک سبد را کاهش میدهد. 

- کاهش آسیب پذیری سبد در برابر خطرات ناشی از شوک های اقلیمی مانند مالیات کربن سبد سهام

  • اثرات مثبت محیط زیستی سرمایه گذاری بدون تاثیر نامطلوب بر مشخصات ریسک سرمایه گذاری بدست آمده است.در واقع، نشانه های قوی وجود دارد مبنی بر اینکه خرید طلا علاوه بر مزایایی اقلیمی و محیط زیستی ، عملکرد و ریسک سرمایه گذاری را در سبد بهبود می بخشد و امن میکند.

جان مولیگان، مدیر ارشد تغییرات اقلیمی می گویید: " تحقیقات جدید ما به وضوح نشان میدهد طلا نقش مهمی را در تاثیر مثبت بر عملکرد سبد سرمایه گذاری از دیدگاه تغییرات آب و هوایی را دارد.معمولا زمانی که بازار ها تحت فشار هستند طلا عملکرد به مراتب بهتری را از خود نشان می دهد و ریسک های مرتبط با تغییرات محیط زیستی همه بازار ها را بیشتر و شدیدتر به چالش می کشد.این تحقیق به طور فزاینده ای پتانسیل در خرید طلا  به عنوان استراتزی در سبد سرمایه گذاری به عنوان یک دارایی امن برای پایین آوردن ریسک ناشی از سرمایه گذاری را به وضوح نشان میدهد.

آی سکه عرضه کننده معتبر ترین سکه طلا شمش طلا سکه پارسیان طلا

Print
900 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

انتخابگر پوسته

اطلاعات تماس

تلفن:

09196483791

 

ایمیل:

[email protected]

آدرس خرید حضوری :

  • تجریش بازار طلای قائم ، طبقه اول طلا ، پلاک 177 ، (سکه امپراطور)
  • تجریش ارگ  تجاری ، طبقه دوم  ، پلاک 437 ، (سکه وهاب)
  •  تجریش ، بازار طلای قائم ، زیر زمین فاز یک ، پلاک 0109 (گالری طلا و جواهر سیترین)

 

ایسکه

فروشگاه اینترنتی صنایع  طلای آی سکه،فعالیت خود را از سال 99 آغاز کرده و با عرضه  معتبرترین برند های طلای حال حاظر  در حال خدمت رسانی به هموطنان گرامی میباشد.

 

 
  • بالا