Saeed
/ دسته ها: آموزش, مقالات

سرمایه گذاری در بازار طلا

طلا از دیرباز یکی از اصلی ترین و مهمم ترین ابزار های سرمایه گذاری بوده است.

آی سکه آموزش میدهد iSekke.com

اولین فروشگاه اینترنتی صنایع طلا 

همانطور که در مقالات (برای خواندن مقالات بیشتر کیلیک کنید )پیشین هم اشاره کردیم طلا یکی از امن ترین دارایی ها برای سرمایه گذاری به شمار می رود و همواره از شرایط رکود سربلند بیرون آمده  و خود را به سرمایه گذاران ثابت کرده است. 
همچنین در دوران تورم بر خلاف سایر دارایی ها ارزش خود را از دست نداده و و سوده بوده است. این فلز زرد به دلیل داشتن قدرت نقد شوندگی بالا یک گزینه ایمن و خوب برای سرمایه گذاران در هر سطحی به شمار می رود. 
 
راه های سرمایه گذاری در طلا 
اگر تصمیم به سرمایه‌گذاری در بازار طلا دارید باید با روش های مختلف آن آشنا باشید. در ادامه به معرفی و توضیح انواع روش های سرمایه گذاری در طلا خواهیم پرداخت تا به شما کمک کنیم بهترین گزینه را با توجه به وضعیت خود انتخاب کنید و سرمایه گذاری سوددهی داشته باشید. 

خرید فیزیکی

Image

آی سکه عرضه کننده مسکوکات طلا ، شمش طلا ، سکه پارسیان طلا مناسب سرمایه گذاری (برای مشاهده قیمت ها و ثبت سفارش کیلیک کنید )
ساده ترین راه سرمایه گذاری در طلا خرید فیزیکی آن از فروشگاه هاست. شما با خریده طلا این فلز با ارزش را به عنوان منبعی از ثروت د. دستان خود خواهید داشت. متداول ترین شکل طلا در فروشگاه ها طلای ۱۸ عیار است. سکه های ۱۸ عیار مثل سکه های گرمی، ربع سکه، نیم سکه، تمام سکه و غیره انواع مرسوم طلا برای سرمایه گذاری به شمار می روند..
این سکه از گذشته تا به امروز یکی از روش های سرمایه گذاری مورد علاقه افراد به خصوص کسانی که به صورت حرفه ای به مبادله نمی پردازند بوده است. 
 سرمایه گذاران می توانند هر زمان که خواستند این منابع ارزش را بفروشند و مطمئن باشند همیشه ارزش خود را حفظ می کنند. 
اگر علاقه مند به آشنایی با انواع سکه ها هستید می توانید به مقاله ای که پیش از این تالیف کرده ایم مراجعه کنید. 
یکی دیگر از روش های مرسوم خرید فیزیکی طلا، خرید به صورت دست دوم و آب شده است. فرق طلای دست دوم و آب شده با طلای نو در پرداخت مالیات است. هنگامی که طلای نو را می خرید باید مقداری مالیات هم پرداخت کنید و اگر طلای خریداری شده را همان روز هم بفروشید  با توجه به مالیاتی که پرداخته اید میزانی زیان خواهید داشت اما در طلای دست دوم و آب شده اجرت یا مالیات پرداخت نمی شود. ریسک سرمایه گذاری ذر طلای دست دوم و آب شده به علت احتمال تقلبی بودن آن است. 
اگر از تقلبی بودن طلا بیم دارید می توانید به سرمایه گذاری در شمش فکر کنید، چرا که احتمال تقلبی بودن شمش طلا به خاطر داشتن علائم ویژه بسیار کم است. 
برای آشنایی بیشتر با شمش طلا می توانید به مقاله‌ای که پیش تردر مورد این موضوع تالیف کرده ایم مراجعه کنید. 

آی سکه عرضه کننده مسکوکات طلا ، شمش طلا ، سکه پارسیان طلا مناسب سرمایه گذاری (برای مشاهده قیمت ها و ثبت سفارش کیلیک کنید )

Image

 گواهی سپرده
گواهی سپرده به یک برگه بهاداذ گفته میدشود که  داشتن آن به معنای داشتن سرمایه است. 
طلا یکی از سرمایه هایی است که برای آن گواهی صادر می شود. به این گواهی ها، گواهی سپرده طلا می گوییم. 
در واقع با داشتن  گواهی سپرده طلا ثابت می کنید که مالک مقدار مشخصی طلا هستید. 
هر گواهی سپرده یک تاریخ سررسید هم دارد. سرمایه گذار بعد از معامله می تواند بلافاصله سرمایه را تحویل بگیرد یا تا تاریخ سررسید اوراق را نگهداری کند. 
برخی از بانک ها  انبار دارایی دارند که شخص می تواند با گواهی در دست  دارایی خود را از آن جت تحویل بگیرد
معاملات گواهی سپرده سکه در بورس اوراق بهادار بعد از خروج معاملات سکه از بورس کالا رونق پیدا کرد
هدف این معاملات شفافیت قیمت نسبی سکه است. 
اگر به سرمایه گذاری در بازار طلا به شکل سپرده فکر می کنید باید کد بورسی داشته باشید. 
نحوه خرید این اوراق مانند خرید سهام است و هر ده ورقه معادل یک سکه می باشد. 
در این روش هزینه معامله به صورت درصدی از معاملات کسر خواهد شد. هزینه معامله به هزینه کارشناسی انبارداری ارزیابی و کارمزد گفته می شود.

صندوق های سرمایه گذاری 
صندوق های سرمایه گذاری را برپایه دارایی هایی که روی آن ها سرمایه گذاری می شوند دسته بندی می کنند. 
یکی از ابزارهای مالی نوین صندوق قابل معامله یا ETC است. ETC به سرمایه گذاران امکان می دهد به جای خرید و نگهداری کالای مورد نظرشان و تحمل هزینه هایی اعم از حمل و نقل، انبارداری و انواع خسارت های ناشی از آن ها، اوراق این صندوق ها را خریداری کنند. 
در واقع با خرید این اوراق سرمایه گذار مالکیت کالای مورد نظر را دارد ولی مسئولیتی در قبال نگهداری آن متحمل نمی شود. 
عمده دارایی این نوع صندوق ها گواهی های سپرده هستند. برای سرمایه گذاری طلا در  صندوق های سرمایه گذاری هم باید کد بورسی دریافت کنید. با خرید این صندوق ها ریسک نگهداری طلا را به طور کامل از بین می برید. مزیت دیگر این روش، کمتر بودن کارمزد خرید صندوق های سرمایه گذاری  نسبت به خرید خود طلا است. 
نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که با بالا رفتن نرخ طلا و سکه، قدرت خرید خریداران برای سرمایه گذاری در این بازار  کاهش پیدا می کند و وجود صندوق های طلا به سرمایه گذاران این فرصت را می دهد تا بتوانند در بازار طلا سرمایه گذاری کند. 
مزیت دیگری که این صندوق‌ها دارند نقدشوندگی آنهاست، چرا که  صندوق های سرمایه گذاری در بستر بازار سرمایه معامله می شوند و نسبت به بازار فیزیکی مزیت دارند. 
اگر علاقمند به سرمایه‌گذاری در این صندوق ها هستید می توانید یکی از چهار صندوق زیر را انتخاب کنید. 
صندوق سرمایه گذاری پشتوانه طلای لوتوس  پارسیان با نماد طلا
 صندوق سرمایه گذاری مبتنی بر سکه طلای کیان با نماد گوهر
 صندوق سرمایه‌گذاری طلای زرافشان امید ایرانیان با نماد زر
 صندوق سرمایه گذاری مبتنی بر سکه طلای مفید با نماد عیار
آی سکه عرضه کننده مسکوکات طلا ، شمش طلا ، سکه پارسیان طلا مناسب سرمایه گذاری (برای مشاهده قیمت ها و ثبت سفارش کیلیک کنید )

Print
1376 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

انتخابگر پوسته

اطلاعات تماس

تلفن:

09196483791

 

ایمیل:

[email protected]

آدرس خرید حضوری :

  • تجریش بازار طلای قائم ، طبقه اول طلا ، پلاک 177 ، (سکه امپراطور)
  • تجریش ارگ  تجاری ، طبقه دوم  ، پلاک 437 ، (سکه وهاب)
  •  تجریش ، بازار طلای قائم ، زیر زمین فاز یک ، پلاک 0109 (گالری طلا و جواهر سیترین)

 

ایسکه

فروشگاه اینترنتی صنایع  طلای آی سکه،فعالیت خود را از سال 99 آغاز کرده و با عرضه  معتبرترین برند های طلای حال حاظر  در حال خدمت رسانی به هموطنان گرامی میباشد.

 

 
  • بالا