Saeed
/ دسته ها: مقالات

آینده طلا و کاربرد های آن در جهان

کاربردهای طلا بسیار زیاد و متنوع است. سیم های طلایی پایه و اساس اینترنت هستند و لایه های طلا به ناسا کمک می کند تا از فضانوردان و تجهیزات خود در برابر اشعه و گرما محافظت کند.

 

خواص دارویی

Image

نانوذرات طلا در قلب صدها میلیون آزمایش تشخیص سریع (RDT) قرار دارند که هر ساله در سطح جهانی مورد استفاده قرار می گیرند.

این فناوری کاملاً تایید شده و بسیار مهم، در طی دهه گذشته و در جهانی که در حال توسعه است، روش تشخیص بیماری ها را تغییر داده است.

محققان کالج امپریال لندن با حمایت شورای جهانی طلا، بر روی بهبود فناوری های تشخیص HIV/AIDS کار کردند.

تکنیک های تجربی نانوذرات طلا در این مطالعه می تواند وجود یک مولکول هدف را در غلظت بسیار پایین حس کند و تشخیص زود هنگام بیماری را بهبود بخشد.

داروهای مبتنی بر طلا برای درمان بیماری هایی مانند آرتریت روماتوئید توسعه یافته و مورد استفاده قرار می گیرند. در حال حاضر تحقیقات در مورد نقش طلا در درمان سرطان هم ادامه دارد.

پیش از این هم روشی ابداع شده است که داروهای ضد سرطان را مستقیماً با استفاده از نانوذرات طلا به تومورها می رساند.

 

کاربرد های محیط زیستی

Image

از نانو ذرات طلا برای بهبود کارایی سلول های خورشیدی استفاده می شود و مواد مبتنی بر طلا نوید بخش جستجوی کاتالیزورهای جدید و موثر تر سلول های سوختی هستند.

آلودگی آب های زیرزمینی یک مشکل رایج در سراسر جهان در مناطق صنعتی است. یکی دیگر از کاربرد های جدید طلا ، تجزیه آلاینده ها به اجزای تشکیل دهنده آن ها است.

 

کاربرد در علوم مهندسی و هوا فضا

Image

تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا، که قرار است در سال 2021 به فضا پرتاب شود، به جستجوی اولین کهکشان های شکل گرفته در جهان اولیه خواهد پرداخت.

18 بخش از آینه شش ضلعی این تلسکوپ با روکش بسیار نازک میکروسکوپی طلای پوشانده شده است. این تلسکوپ از ویژگی های فلز طلا به عنوان بازتابنده کار آمد نور مادون قرمز استفاده می کند.

همین ویژگی های بازتابی باعث شده است که طلا برای پوشش مهندسی در محیط های زمینی هم با ارزش باشد.

یک پوشش نازک از روکش طلا در پنجره ها تابش گرما را منعکس می کند و به خنک نگه داشتن ساختمان ها در تابستان و گرم شدن در زمستان کمک می کند. این کار باعث می شود که هزینه های انرژی و انتشار کربن آن ها کاهش پیدا کند.

 

فناوری های نوین

علاوه بر استفاده های ثابت از طلا، تعداد زیادی فناوری های جدید با استفاده از این فلز در حال توسعه یافتن است. برای مثال، از جوهر نانو ذرات رسانا برای لوازم الکترونیکی پلاستیکی استفاده می شود.

مزایای کاربردی فناوری نانو طلا در تکنولوژی های نمایش بصری مانند صفحه های حساس به لمس ثابت شده است.

این فلز زرد با ارزش می تواند در فناوری های پیشرفته ذخیره سازی داده، مانند دستگاه های فلش مموری پیشرفته هم مورد استفاده قرار گیرد.

طلا همچنین به نزدیک شدن زمینه های الکترونیک و پزشکی پیشرفته کمک می کند.

در ایالات متحده ، شرکت تازه تاسیس MC10 در حال تجاری سازی طیف وسیعی از "لوازم الکترونیکی قابل کشش" است که از سیم های طلا به ضخامت چند صد نانومتر برای پلیمر های قابل کشش استفاده می کند.

انعطاف پذیری مدار ها به عملی شدن طیف وسیعی از برنامه های کاربردی بالقوه کمک کرده است. از جمله این برنامه ها می توان از لوازم الکترونیکی قابل کاشت نام برد.  این تکنولوژی می تواند علائم حیاتی بیماران را کنترل کرده و هنگام رخ دادن مشکلات احتمالی در سلامت بیمار هشدار دهد.

یکی دیگر از کاربرد های لوازم الکترونیکی قابل کشش پنل های خورشیدی قابل کشش هستند که می توانند در لباس ادغام شوند.

 

Print
989 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

انتخابگر پوسته

اطلاعات تماس

تلفن:

09196483791

 

ایمیل:

[email protected]

آدرس خرید حضوری :

  • تجریش بازار طلای قائم ، طبقه اول طلا ، پلاک 177 ، (سکه امپراطور)
  • تجریش ارگ  تجاری ، طبقه دوم  ، پلاک 437 ، (سکه وهاب)
  •  تجریش ، بازار طلای قائم ، زیر زمین فاز یک ، پلاک 0109 (گالری طلا و جواهر سیترین)

 

ایسکه

فروشگاه اینترنتی صنایع  طلای آی سکه،فعالیت خود را از سال 99 آغاز کرده و با عرضه  معتبرترین برند های طلای حال حاظر  در حال خدمت رسانی به هموطنان گرامی میباشد.

 

 
  • بالا