اخبار طلا - اخبار سکه - تحلیل طلا - تحلیل سکه طلا

اخبار آی سکه

کارشناس آیسکه
/ دسته ها: اخبار

کاهش قیمت طلا پس از رسیدن به اوج یک ماهه

سودگیری سرمایه‌گذاران و انتظارات برای کاهش نرخ بهره آمریکا از عوامل کاهش قیمت طلا

روز دوشنبه، قیمت طلا کاهش یافت، زیرا سرمایه‌گذاران پس از رسیدن قیمت شمش به بالاترین سطح بیش از یک ماهه در هفته قبل، به دلیل افزایش سرمایه گذاری  بر کاهش نرخ بهره آمریکا در ماه سپتامبر، سود خود را برداشت کردند.

تا ساعت 12:55 به وقت تهران ، هر اونس طلا با 0.6 درصد کاهش به 2377.75 دلار رسید، پس از اینکه روز جمعه به بالاترین سطح خود از 15 تیر رسید. قیمت طلای آمریکا نیز با 0.5 درصد کاهش به 2385.50 دلار رسید.

Image

داده‌های روز جمعه نشان داد که نرخ بیکاری به بالاترین حد در ۲.۵ سال گذشته، یعنی ۴.۱ درصد رسیده است که نشان‌دهنده بازار کار ضعیف‌تر در ایالات متحده است.

کایل رودا، تحلیلگر بازار مالی در Capital.com، گفت: «امروز صبح، اندکی سود می‌بریم، زیرا جمعه شب پس از انتشار داده‌های حقوق و دستمزد، افزایش قابل‌توجهی داشتیم.»

بر اساس گزارش ابزار Fedwatch از CME، بازارها انتظار دارند 78 درصد احتمال افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه سپتامبر وجود داشته باشد. معامله‌گران همچنین با افزایش احتمال کاهش نرخ دوم در دسامبر، قیمت‌گذاری می‌کنند. نرخ‌های پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری شمش غیر بازده را کاهش می‌دهد.

تمرکز بازار در این هفته بر شهادت شش ماهه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، در کنگره، نظرات تعدادی از مقامات فدرال رزرو و داده‌های تورم ایالات متحده است. مت سیمپسون، تحلیلگر ارشد در سیتی ایندکس، گفت: «گزارش تورم ملایم ایالات متحده و لحن تند پاول در هنگام شهادت او به نظر می‌رسد کاتالیزورهای ایده‌آلی برای طلا باشند تا به اوج‌های جدیدی برسد.»

در جاهای دیگر، بانک مرکزی چین برای دومین ماه متوالی از خرید طلا برای ذخایر خود خودداری کرد. سیمپسون افزود: «چین ممکن است خرید طلای خود را متوقف کرده باشد، اما به طور کلی تقاضای آن باقی مانده است. و این احتمالاً طلا را در لیست‌های نظارتی صعودی نگه می‌دارد و شرط‌های صعودی را در صورت هر نزولی وسوسه می‌کند.»

قیمت نقطه‌ای نقره پس از رسیدن به بالاترین حد یک ماهه در آخرین جلسه با 0.8 درصد کاهش به 30.96 دلار رسید. پلاتین با 1.1 درصد کاهش به 1015.87 دلار و پالادیوم با 2.6 درصد کاهش به 999.94 دلار رسید.

 

 

Print
59 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

انتخابگر پوسته

اطلاعات تماس

تلفن:

09196483791

09355554537

09121252613

09190160836

02122730506

آدرس دفتر مرکزی : تجریش بازار قائم - طبقه اول طلا واحد -  115 B 

ایمیل:

[email protected]

 

 

ایسکه

فروشگاه اینترنتی صنایع  طلای آی سکه،فعالیت خود را از سال 99 آغاز کرده و با عرضه  معتبرترین برند های طلای حال حاظر  در حال خدمت رسانی به هموطنان گرامی میباشد.

 

 
  • بالا