اخبار طلا - اخبار سکه - تحلیل طلا - تحلیل سکه طلا

اخبار آی سکه

کارشناس آیسکه
/ دسته ها: اخبار

کاهش قیمت طلا تحت فشار بازدهی اوراق قرضه آمریکا

حرکت‌های بازار نشان می‌دهد که با وجود کاهش رشد اقتصادی و نشانه‌های تورمی، سیاست‌های فدرال رزرو همچنان تاثیرگذار است. تحلیل فنی نیز به سطح‌های کلیدی قیمت طلا اشاره دارد.

در حالی که معامله‌گران مشتاقانه منتظر انتشار شاخص قیمت PCE آمریکا هستند، قیمت طلا همچنان کاهش اندکی را تجربه می‌کند.

در آخرین روز هفته، تحت فشار فروش قرار می‌گیرد و بخشی از حرکت بازیابی بیش از ۱ درصدی روز پنجشنبه را که از پایین‌ترین سطح دو هفته‌ای آغاز شده بود، از دست می‌دهد. دلار آمریکا پس از کاهش ملایم‌تر داده‌های اقتصادی در روز پنجشنبه، مجدداً تقویت شد و با افزایش بازده اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده، که به دلیل سیاست‌های جنگ‌طلبانه فدرال رزرو (Fed) تقویت شده بود، به اوج تقریباً دو ماهه خود رسید. علاوه بر این، برخی تغییرات موقعیتی قبل از انتشار داده‌های تورمی ایالات متحده، باعث تقویت بیشتر دلار شد که به نوبه خود به کاهش قیمت طلا منجر شد.

در همین حال، سرمایه‌گذاران همچنان احتمال بیشتری می‌دهند که فدرال رزرو چرخه کاهش نرخ بهره خود را در سپتامبر آغاز کند، چرا که نشانه‌هایی از کاهش فشارهای تورمی و کاهش سرعت رشد اقتصادی وجود دارد. این موضوع، همراه با تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه و ادامه‌دار بودن درگیری‌ها بین روسیه و اوکراین، به عنوان عواملی حمایتی برای قیمت طلا عمل می‌کند. به نظر می‌رسد معامله‌گران تمایلی به شرط‌بندی‌های تهاجمی ندارند و ترجیح می‌دهند منتظر نشانه‌های بیشتری در مورد مسیر سیاست‌های فدرال رزرو باشند. بنابراین، تمرکز بر روی انتشار شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی ایالات متحده (PCE) که بعداً در جلسه آمریکای شمالی منتشر خواهد شد، باقی می‌ماند.

حرکت‌های بازار:

قیمت طلا به دلیل بازدهی بالاتر اوراق قرضه آمریکا و افزایش تقاضا برای دلار کاهش یافته است. داده‌های اقتصادی نرم‌تر آمریکا که در روز پنجشنبه منتشر شد، احتمال شروع قریب‌الوقوع چرخه کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سال جاری را افزایش داده و موجب افزایش کوتاه‌مدت قیمت طلا شد. رشد واقعی تولید ناخالص داخلی ایالات متحده برای سه ماهه اول تا ۱.۴ درصد سالانه تجدید نظر شد، اگرچه کندترین رشد از بهار ۲۰۲۲ را نشان داد و کاهش شدید رشد را نسبت به ۳.۴ درصد در سه ماهه قبل تأیید کرد.

اداره سرشماری ایالات متحده گزارش داد که سفارشات کالاهای بادوام در ماه مه ۰.۱ درصد افزایش یافته است، در حالی که ۰.۱ درصد کاهش پیش‌بینی شده بود و رشد ۰.۶ درصد (بازبینی از ۰.۷ درصد) در ماه قبل ثبت شده بود. به طور جداگانه، وزارت کار اعلام کرد که مطالبات اولیه بیکاری در هفته منتهی به ۲۲ ژوئن به ۲۳۳,۰۰۰ کاهش یافته است، اما میانگین متحرک چهار هفته‌ای به ۲۳۶,۰۰۰ یا بالاترین سطح از سپتامبر گذشته رسید. علاوه بر این، فروش خانه معلق ایالات متحده - یک شاخص آینده‌نگر از فروش خانه بر اساس امضای قراردادها - به طور غیرمنتظره‌ای ۲.۱ درصد در ماه مه کاهش یافت و به پایین‌ترین سطح ثبت شده از سال ۲۰۰۱ رسید.

تحلیل فنی:

از منظر فنی، حرکت مثبت یک شبه قبل از رسیدن به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA) که اکنون به مقاومت تبدیل شده، متوقف شد. این مانع در حال حاضر نزدیک به منطقه ۲۳۳۷-۲۳۳۸ دلاری است که باید به عنوان یک نقطه محوری کلیدی عمل کند. عبور پایدار از این سطح، پتانسیل افزایش قیمت طلا به سمت منطقه عرضه ۲۳۶۰-۲۳۶۵ دلار را دارد. برخی از خریدهای متعاقب، هرگونه سوگیری منفی کوتاه‌مدت را نفی کرده و به گاوها اجازه می‌دهد تا سطح ۲۴۰۰ دلاری را پس بگیرند. این شتاب می‌تواند بیشتر به سمت به چالش کشیدن قله تاریخی در حدود ۲۴۵۰ دلار که در ماه مه لمس شد، ادامه یابد.

در سمت دیگر، سطح ۲۳۰۰ دلاری احتمالاً از کاهش فوری جلوگیری کرده و حمایت افقی ۲۲۸۵ دلاری را حفظ می‌کند. شکست قاطع زیر این سطح می‌تواند به عنوان یک محرک جدید برای معامله‌گران نزولی عمل کرده و قیمت طلا را به سمت SMA 100 روزه که در حال حاضر نزدیک به منطقه ۲۲۵۰ دلار است، بکشاند. XAU/USD در نهایت می‌تواند به منطقه ۲۲۲۵-۲۲۲۰ دلار در مسیر تا مرز ۲۲۰۰ دلار کاهش یابد.

شاخص اقتصادی:

هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) که توسط دفتر تحلیل اقتصادی ایالات متحده به صورت ماهانه منتشر می‌شود، تغییرات قیمت کالاها و خدمات خریداری شده توسط مصرف‌کنندگان در ایالات متحده را اندازه‌گیری می‌کند. قرائت سالانه قیمت‌ها را در ماه مرجع با سال قبل مقایسه می‌کند. تغییرات قیمت ممکن است باعث شود مصرف‌کنندگان از خرید یک کالا به کالای دیگر سوئیچ کنند و PCE Deflator می‌تواند چنین جایگزینی را در نظر بگیرد. این باعث می‌شود که PCE به معیار تورم ترجیحی برای فدرال رزرو تبدیل شود. به طور کلی، قرائت بالا برای دلار آمریکا (USD) صعودی است، در حالی که قرائت پایین نزولی است.

 

Print
79 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

انتخابگر پوسته

اطلاعات تماس

تلفن:

09196483791

09355554537

09121252613

09190160836

02122730506

آدرس دفتر مرکزی : تجریش بازار قائم - طبقه اول طلا واحد -  115 B 

ایمیل:

[email protected]

 

 

ایسکه

فروشگاه اینترنتی صنایع  طلای آی سکه،فعالیت خود را از سال 99 آغاز کرده و با عرضه  معتبرترین برند های طلای حال حاظر  در حال خدمت رسانی به هموطنان گرامی میباشد.

 

 
  • بالا