اخبار طلا - اخبار سکه - تحلیل طلا - تحلیل سکه طلا

اخبار آی سکه

کارشناس آیسکه
/ دسته ها: اخبار

کاهش قیمت طلا به پایین‌ترین سطح پنج ماه گذشته به دلیل تشدید سیاست‌های فدرال رزرو

تأثیر نشست ژوئیه فدرال رزرو و نگرانی‌های تورم بر قیمت طلا در بازار جهانی

خرید طلای شما به بهترین قیمت کلیک کنید - آی سکه - iSekke دات کام


در روز پنج‌شنبه، قیمت طلا به پایین‌ترین سطح خود در پنج ماه گذشته رسید. دلیل این کاهش به افزایش بازدهی دلار و خزانه‌داری آمریکا برمی‌گردد. پس از انتشار داده‌های اقتصادی خوش‌بینانه، انتظار می‌رود که فدرال رزرو با تشدید سیاست‌های خود ادامه دهد و این باعث افزایش بازدهی دلار می‌شود.

قیمت طلا در سطح 1893 دلار در هر اونس به وقت تهران حفظ شد و سپس به پایین‌ترین سطح خود از 15 مارس در 1888.30 دلار سقوط کرد. همچنین، معاملات آتی طلای آمریکا نیز با 0.3% کاهش یافته و به 1922.60 دلار رسید.

در دقایقی که نشست ژوئیه فدرال رزرو انجام شد، مشخص شد که بیشتر سیاستگذاران همچنان به مبارزه با تورم اولویت می‌دهند. اما برخی از شرکت‌کنندگان نیز به خطرات اقتصادی ناشی از افزایش نرخ بهره اشاره کردند.

بازدهی 10 ساله خزانه داری ایالات متحده به بالاترین حد در 10 ماه گذشته رسید و ارز دلار نیز به بالاترین سطح خود از اواسط ژوئن افزایش پیدا کرد. این امر باعث شده تا سرمایه‌گذاران از طلای بدون بهره دور شوند.

تحلیلگران نیز به وقوع افتادن این تغییرات توجه کرده‌اند. مت سیمپسون، تحلیلگر ارشد در سیتی ایندکس، اظهار داشته که هرچند نقش دلار و بازدهی در تغییرات قیمت طلا مؤثر است، اما نشانه‌هایی از ثبات قیمت لحظه‌ای طلا نیز وجود دارد.

وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، احتمال سقوط قیمت طلا به 1879 دلار در هر اونس را بررسی کرده است، زیرا این مقدار دو حمایت کلیدی را شکسته است.

تحلیلگران نیز پیش‌بینی می‌کنند که قیمت طلا همچنان نوسان خواهد داشت، زیرا بازار همچنان به اظهار نظر در مورد نرخ‌های ایالات متحده پاسخ می‌دهد. آنها همچنین افزوده‌اند که کاهش نرخ بهره در سال 2024 می‌تواند به کاهش قیمت طلا منجر شود.

با توجه به داده‌های قوی اقتصادی ایالات متحده، اشتیاق سرمایه‌گذاران برای طلا کاهش یافته است. این امر باعث کاهش طلب برای طلا به عنوان یک ذخیره ارزش در زمان‌های آشفتگی اقتصادی شده است. همچنین، در مورد دیگر فلزات نیز مشاهده می‌شود که نقره ای به نقره و پلاتین، هر دو با 0.3 درصد افزایش به ترتیب به 22.46 دلار و 885.15 دلار رسیدند. همچنین، پالادیوم نیز با 0.4% افزایش به 1213.94 دلار رسید.

در نهایت، انتظار می‌رود که نوسانات در بازار طلا ادامه داشته باشد، زیرا همچنان نوازش‌های مختلفی در مورد نرخ‌های اقتصادی ایالات متحده انجام می‌شود. تحلیلگران همچنین تأکید دارند که تغییرات در نرخ بهره در سال 2024 ممکن است تأثیر قابل توجهی بر قیمت طلا داشته باشد.

به طور خلاصه، در روز پنج‌شنبه قیمت طلا به پایین‌ترین سطح پنج ماه گذشته رسید. افزایش بازدهی دلار و خزانه‌داری آمریکا، پس از انتشار داده‌های اقتصادی، به این کاهش منجر شد. این تغییرات تحت تأثیر نشست ژوئیه فدرال رزرو و نگرانی‌های مرتبط با تورم و نرخ بهره ایجاد شده است. همچنین، ارتباط معکوس بین نرخ ارزها و قیمت طلا نیز تأثیری در این کاهش داشته است. تحلیلگران توقع دارند که نوسانات در بازار طلا ادامه یابد و تأثیرات تغییرات اقتصادی و سیاست‌های مالی بر قیمت طلا به طور دقیق‌تر مورد بررسی قرار گیرد.

Print
115 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

انتخابگر پوسته

اطلاعات تماس

تلفن:

09196483791

 

ایمیل:

[email protected]

آدرس خرید حضوری :

  • تجریش بازار طلای قائم ، طبقه اول طلا ، پلاک 177 ، (سکه امپراطور)
  • تجریش ارگ  تجاری ، طبقه دوم  ، پلاک 437 ، (سکه وهاب)
  •  تجریش ، بازار طلای قائم ، زیر زمین فاز یک ، پلاک 0109 (گالری طلا و جواهر سیترین)

 

ایسکه

فروشگاه اینترنتی صنایع  طلای آی سکه،فعالیت خود را از سال 99 آغاز کرده و با عرضه  معتبرترین برند های طلای حال حاظر  در حال خدمت رسانی به هموطنان گرامی میباشد.

 

 
  • بالا