اخبار طلا - اخبار سکه - تحلیل طلا - تحلیل سکه طلا

اخبار آی سکه

کارشناس آیسکه
/ دسته ها: اخبار

کاهش قیمت طلا به دنبال کاهش ارزش دلار و تأثیرات سخنان رئیس فدرال رزرو آمریکا

تأثیر کاهش ارزش دلار و سخنان رئیس فدرال رزرو بر قیمت طلا در روز چهارشنبه

در روز چهارشنبه، قیمت طلا کاهش یافت به دلیل کاهش ارزش دلار. اما با این حال، قیمت طلا به نزدیک‌ترین سطح پایین در سه ماه گذشته خود باقی ماند. هر اونس طلا در اثر این کاهش، در 1936.96 دلار ثابت ماند و قیمت طلای آمریکا با یک کاهش 0.1 درصدی به 1944.9 دلار رسید.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا در یک سخنرانی در کنگره، اظهار کرد که افزایش نرخ بهره بانک مرکزی برای مبارزه با تورم، در صورت ادامه مسیر فعلی اقتصاد، "حدس بسیار خوبی" است. این اظهارات به همراه افزایش بازده اوراق قرضه پس از شهادت جروم پاول، باعث شده قیمت طلا در سطح پایین‌تری نسبت به قبل تثبیت شود.

تحلیلگران معتقدند که فشارهایی بر بازار طلا وجود دارد، که ناشی از ترکیبی از افزایش بازدهی اقتصادی و فشار فروش فنی است. همچنین، بازدهی شاخص 10 ساله خزانه داری پس از شروع شهادت جروم پاول افزایش یافته و هزینه نگهداری طلا به طور غیر قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته است.

اگر جروم پاول حتی نسبت به چشم‌انداز رشد اقتصادی آینده ایالات متحده کمی نگران باشد یا نگرانی درباره افزایش نرخ بهره در آینده داشته باشد، ممکن است شاخص دلار ضعیف شود و در نتیجه به قیمت طلا کمک کند.

پس از اعلام شهادت جروم پاول، شاخص دلار 0.5 درصد کاهش یافت و قیمت طلا برای دارندگان ارزهای خارجی ار

زان کرد. در حال حاضر، با توجه به ابزار Fedwatch CME، معامله‌گران با احتمال 79 درصدی قیمت گذاری می‌کنند که در ماه جولای، نرخ بهره فدرال رزرو به میزان 25 امتیاز افزایش یابد، و احتمال کاهش نرخ در سال جاری وجود نداشته باشد.

به گفته دانیال قالی، استراتژیست کالا در TD Securities، قیمت طلا علیرغم ضعف دلار کاهش یافته است. این کاهش قیمت طلا به دلیل فعالیت‌های فروش بزرگ در بازار نقره، پلاتین و پالادیوم است که مشاهده شده است.

به طور کلی، در روز چهارشنبه، تأثیرات مختلفی بر روی قیمت طلا مشاهده شد. هرچند کاهش ارزش دلار منجر به کاهش قیمت طلا شد، اما تأثیر افزایش بازده اوراق قرضه و سخنان رئیس فدرال رزرو آمریکا نیز باعث نگهداشتن قیمت طلا در سطح پایین تری شد. همچنین، عوامل دیگری مانند فشار فروش فنی و ترکیبی از عوامل بازاری نیز بر قیمت طلا تأثیر گذاشته‌اند. در آینده، با توجه به احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو و تأثیر آن بر شاخص دلار و بازار طلا، شرایط قیمتی ممکن است تغییر کند.

Print
137 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

انتخابگر پوسته

اطلاعات تماس

تلفن:

09196483791

 

ایمیل:

[email protected]

آدرس خرید حضوری :

  •  تجریش ، بازار طلای قائم ، زیر زمین فاز یک ، پلاک 0109 (گالری طلا و جواهر سیترین)

 

ایسکه

فروشگاه اینترنتی صنایع  طلای آی سکه،فعالیت خود را از سال 99 آغاز کرده و با عرضه  معتبرترین برند های طلای حال حاظر  در حال خدمت رسانی به هموطنان گرامی میباشد.

 

 
  • بالا