اخبار طلا - اخبار سکه - تحلیل طلا - تحلیل سکه طلا

اخبار آی سکه

Saeed
/ دسته ها: اخبار

پیشبینی قیمت جهانی طلا

آیا قیمت طلا قله ۱۸۵۰ را فتح میکند

قیمت طلا بستگی به صبر پاول درسمپوزیوم جکسون هل دارد. آیا او از سیاست هایش پرده برداری خواهد کرد؟

به نقل از کیتو نیوز- همه نگاه ها به سخنرانی صبح روز جمعه جروم پاول رئیس فدرال رزرو، در جکسون هول خیره است. گاو نر طلا منتظر موضع بانک مرکزی در مورد اعلامیه ای است که همه ی چشم ها به سمت آن برگشته.

سرمایه گذاران هنوز در خصوص سخنرانی جروم پاول در سمپوزیوم جکسون هیل نگران اند. آن ها در انتظار فهمیدن این موضوع هستند که آیا رییس بانک مرکزی  سیاست انبساطی اعمال خواهد کرد یا نه.

 با این حال، انتشار زمان بندی محتاطانه جلسات  FOMC در ماه جولای، سنگینی بار این جلسات را به پایان سال منتقل کرده است.

همه چیز در بازارها بسیار آرام است که با توجه به شرایط فعلی تعجب آور محسوب نمی شود.

ترکیب جریان خبری کم، انتشارات اقتصادی محدود و احتیاط قبل از رویداد جکسون هول هیجانات بازار را کم کرده است.

کریگ ارلام، تحلیلگر ارشد OANDA در بازار گفت: در عوض کم بودن هیجانات بازار بنا بر علل گفته شده، با نگرانی حاصل از انتظارات روبرو هستیم و منتظریم تا ببینیم  تصمیم فدرال رزرو در آینده چه خواهد بود.

بعید به نظر می رسد که بازارها در مورد کاهش 120 میلیارد دلاری اوراق قرضه ماهانه خود در روز جمعه شفاف سازی کنند.

ارلام افزود، با توجه به نا امید کننده بودن داده های کلان و سویه ی دلتا ویروس کرونا که به سرعت در حال گسترش است، به احتمال زیاد پاول مسیر محتاطانه تر را انتخاب خواهد کرد.

ارلام در ادامه ی صحبت های خود در روز سه شنبه گفت: با توجه به این موضوع که که پاول خیلی کم راجع به تصمیم خود سخن می گوید و در عوض تاکید می کند که هرگونه تصمیم گیری در جلسات آینده وابسته به داده های منتشر شده خواهد بود، اگر با یک تصمیم غیر عادی مواجه شویم من تعجب نخواهم کرد.

در واقع رییس بانک مرکزی ممکن است با این کار چند هفته ی دیگر برای خود وقت خریداری کند.

استراتژیست های TD Securities هم انتظار هیچگونه اخبار تکان دهنده ای در رابطه با اعلام هرگونه سیاست انبساطی را ندارند.

ما انتظار داریم سخنرانی رئیس جدیدترین صورت جلسه جولای را منعکس کند، که نشان می دهد تا پایان سال احتمال محدود کردن  QE وجود دارد. اما انتظار نداریم که این موضوع در ماه سپتامبر اعلام شود.

استراتژیست ها در یادداشتی گفتند که این باعث می شود نوامبر و دسامبر به عنوان زمان بندی احتمالی برای اعلام سیاست انبساطی در نظر گرفته شود.

هیچ خبر واضحی برای جهت گیری طلا نخواهد بود. این موضوع به این علت است که هر اونس در حدود 1800 دلار قیمت گذاری شده است و می تواند در هر دو جهت کاهشی یا افزایشی حرکت کند.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار OANDA خاطرنشان کرد که سخنرانی پاول برای بازار طلا بسیار مهم خواهد بود.

وی افزود: روز جمعه برای گاوهای طلا یک نقطه عطف گاهشی یا افزایشی خواهد بود.اما روایت ها از  آخرین جلسه سیاستی نشان می دهد که پاول به احتمال زیاد از اهلام هرگونه تعهد قطعی در مورد زمان اعلام سیاست انبساطی خودداری خواهد کرد. اما تأیید می کند که این موضوع قبل از پایان سال اعلام خواهد شد.

سطح قیمت 1850 دلار مهم ترین موضوع برای طلا است و اگر قیمت ها نتوانند پس از سمپوزیوم جکسون هول به بالاترین سطح خود در ماه اوت برسند، ممکن است سرمایه گذاران روی شمش طلا سریع به حاشیه رانده شوند.

دانیل بریسمن ، تحلیلگر Commerzbank می گوید: به احتمال زیاد تا ساعت 10 صبح جمعه به موقیت زمانی E.T. که قرار است پاول سخنرانی کند، معلامله ی طلا به صورت جانبی ادامه خواهد داشت.

بریسمن گفت: به نظر می رسد تعداد کمی از سرمایه گذاران و شرکت کنندگان  در بازار مایل به انجام تعهدات قاطع قبل از سخنرانی پاول رییس فدرال رزرو، در روز جمعه هستند. به احتمال زیاد پیش از سخنرانی وی اتفاقات زیادی نخواهد افتاد. 

دلار آمریکا در هفته های اخیر تأثیر قابل توجهی بر روی قیمت طلا داشته است. 

با این حال ، برخی از تحلیلگران احتمال وجود نظرات تندرویانه در سخنرانی پاول را منتفی نمی دانند.

وین تین، سرپرست جهانی استراتژی ارز جهانی BBH، گفت: به منظور حفظ این جدول زمانی پیشنهادی، پاول باید روشن کند که بحث های این سیاست کاهشی در حال انجام است، حتی اگر داده های جدید نشان دهنده پیشرفت بیشتر در تحقق وظیفه دوگانه آن باشد.

فراخوان فعلی ما برای اعلام صریح کاهش در FOMC سپتامبر ، کاهش 20 میلیارد دلار در UST و 10 میلیارد دلار در MBS بعد از هر جلسه که  از 3 نوامبر آغاز می شود و تکمیل آن تا مارس 2022 است.

اگر رشد اقتصادی مطابق انتظار فدرال رزرو ادامه یابد، این امر یک دوره ی انتظار  6 تا 9 ماهه پیش از افزایش در سه ماهه ی چهارم سال 2022 را طی خواهد کرد.

سمپوزیوم جکسون هول به طور رسمی پنجشنبه آغاز می شود و شنبه به پایان می رسد. 

موضوع مورد بحث امسال سیاست اقتصاد کلان در اقتصاد ناهموار است.

Image

Print
893 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

انتخابگر پوسته

اطلاعات تماس

تلفن:

09196483791

 

ایمیل:

[email protected]

آدرس خرید حضوری :

  •  تجریش ، بازار طلای قائم ، زیر زمین فاز یک ، پلاک 0109 (گالری طلا و جواهر سیترین)

 

ایسکه

فروشگاه اینترنتی صنایع  طلای آی سکه،فعالیت خود را از سال 99 آغاز کرده و با عرضه  معتبرترین برند های طلای حال حاظر  در حال خدمت رسانی به هموطنان گرامی میباشد.

 

 
  • بالا