اخبار طلا - اخبار سکه - تحلیل طلا - تحلیل سکه طلا

اخبار آی سکه

کارشناس آیسکه
/ دسته ها: اخبار

وضعیت بازار طلا و تاثیرات سیاست‌های مختلف

وضعیت بازار طلا در هفته آینده به نظر می‌رسد که به 2000 دلار در هر اونس نخواهد رسید.

بازار طلا 
وضعیت بازار طلا در هفته آینده به نظر می‌رسد که به 2000 دلار در هر اونس نخواهد رسید. تحلیل‌ها نشان می‌دهند که قیمت‌ها در کوتاه مدت باید ثابت بمانند. عوامل مختلفی نظیر کاهش بازدهی و ضعف دلار آمریکا تاثیرات مختلفی بر بازار طلا داشته‌اند. هرچند وضعیت‌های ژئوپلیتیکی جهانی نیز نقش خود را ایفا می‌کنند، اما تاثیرات آن‌ها نمی‌توانند به طور مداوم قیمت‌ها را بالا نگه دارند. در حال حاضر، سیاست‌های پولی فدرال رزرو نیز تاثیری قابل توجهی بر بازار ندارند و افزایش قیمت به بالای 2000 دلار امکان‌پذیر نیست.

تحلیل‌گران کالا می‌گویند که طلا همچنان تحت تأثیر عوامل ژئوپلیتیک جهانی قرار دارد، زیرا کاهش ترس در بازار تأثیر خود را بر جذابیت پناهگاه امن این فلز گرانبها می‌گذارد. اگرچه جنگ اسرائیل با حماس همچنان ادامه دارد و درگیری در غزه همچنان ادامه دارد و هرج و مرج جاری در خاورمیانه را مهار می‌کند.

آی سکه عرضه کننده شمش ها طلا و سکه های پارسیان ---- برای مشاهده قیمت ها و مسکوکات کلیک کنید

کریستوفر وکیو می‌گوید: «بحران ژئوپلیتیکی که به رالی طلا دامن زده است، در حال از بین رفتن است. وکیو گفت که در حالی که یک رویداد ژئوپلیتیکی می‌تواند بازار طلا را با شتاب قابل مبادله فراهم کند، اما برای جذب سرمایه‌گذاران بلندمدت کاری ندارد. او خاطرنشان کرد که یک رالی طلا بر اساس یک رویداد ژئوپلیتیکی خاص نیاز به تشدید مداوم دارد تا قیمت بهشت امن خود را حفظ کند. وکیو گفت که هفته گذشته از موقعیت طلا خارج شد و در کوتاه مدت در حاشیه خواهد ماند زیرا او انتظار دارد قیمت‌ها تثبیت شود. او گفت: "بخش عمده‌ای از حرکت بزرگ طلا انجام شده است. اما من نمی‌خواهم قیمت طلا را کوتاه کنم زیرا پس‌زمینه اصلی ضعیف‌شدن دلار و بازده اوراق‌قرضه پایین‌تر برای طلا مثبت است." این برای معامله‌گران بالقوه یک مشکل ناامیدکننده خواهد بود.

تحلیل قیمت طلا 

دیوید موریسون، تحلیل‌گر ارشد بازار در Trade Nation، طلا را بازاری توصیف کرد که در جستجوی یک کاتالیزور جدید است. اوله هانسن، رئیس استراتژی کالا در بانک ساکسو، گفت که در مورد طلا بی‌طرف است. او همچنین خاطرنشان کرد که یکپارچگی در اطراف سطوح فعلی سالم خواهد بود. دورنمای خنثی پس از آن است که طلا در ماه اکتبر شاهد افزایشی نزدیک به 7 درصدی بود که بهترین عملکرد ماهانه آن از ماه مارس تاکنون است. "طلا پس از صعود تقریبا 200 دلاری در ماه گذشته، پس از ظهور مجدد سود به بالای 2000 دلار در هر اونس، متوقف شد. با افزایش شدید در مدت زمان کوتاه، بازار نیاز به تثبیت دارد، اما تا کنون، اصلاح نسبتاً سطحی بوده است. هانسن گفت: با پشتیبانی 1953 دلار، جلوتر از 1933 دلار، میانگین متحرک 200 روزه و 38.2 درصد اصلاح از رالی ذکر شده، ظاهر می‌شود. در مورد نزولی، هانسن گفت که قیمت طلا باید به 1900 دلار در هر اونس کاهش یابد تا این روند صعودی جدید در معرض خطر قرار گیرد.

با توجه به اطلاعات اندک اقتصادی در هفته آینده، تحلیل‌گران گفته اند که سرمایه‌گذاران به هضم تصمیم سیاست پولی فدرال رزرو ادامه خواهند داد. رابرت مینتر از abrdn، سیاست پولی فدرال رزرو نامربوط است و مانع از افزایش قیمت طلا به بالای 2000 دلار نمی‌شود. اگرچه بانک مرکزی ایالات متحده برای دومین بار متوالی در این چرخه انقباض نرخ بهره را بدون تغییر رها کرد، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، تمایل خود را به شدت کاهش داد. پاول در کنفرانس مطبوعاتی خود پس از تصمیم سیاست پولی گفت: "آیا سیاست پولی به اندازه کافی محدودکننده است که تورم را به 2٪ کاهش دهد؟ این چیزی است که ما از خود می‌پرسیم."

فدرال رزرو درها را برای افزایش دیگری باز گذاشته است. حتی با وجود اینکه ما مطمئن هستیم که نرخ بهره قبلاً به اوج رسیده است، فعالان بازار احتمالاً در این زمینه محتاط خواهند بود. با فرض اینکه تشدید بیشتر در خاورمیانه وجود نداشته باشد، روند صعودی باربارا لامبرشت، تحلیل‌گر کالا در Commerzbank گفت: پتانسیل قیمت طلا احتمالاً به شدت محدود خواهد شد. بازارها این فرصت را خواهند داشت که از پاول بیشتر بشنوند زیرا او در یک میزگرد با موضوع "چالش های پولی در یک اقتصاد جهانی" در کنفرانسی در واشنگتن شرکت می‌کند.

تنها گزارش اقتصادی مهمی که هفته آینده منتشر خواهد شد، نظرسنجی اولیه احساسات مصرف کننده دانشگاه میشیگان خواهد بود. بازنگری ماه گذشته این نظرسنجی بازارها را غافلگیر کرد زیرا انتظارات تورمی مصرف کننده یکساله 4.2 درصد افزایش یافت. پاول، در جریان کنفرانس مطبوعاتی خود، این قرائت را رد کرد و گفت که این یک دور از ذهن است و اکثر نظرسنجی‌های مصرف‌کننده نشان می‌دهند که انتظارات تورمی به خوبی ثابت مانده است.
آی سکه عرضه کننده شمش ها طلا و سکه های پارسیان ---- برای مشاهده قیمت ها و مسکوکات کلیک کنید

Print
248 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

انتخابگر پوسته

اطلاعات تماس

تلفن:

09196483791

 

ایمیل:

[email protected]

آدرس خرید حضوری :

  • تجریش بازار طلای قائم ، طبقه اول طلا ، پلاک 177 ، (سکه امپراطور)
  • تجریش ارگ  تجاری ، طبقه دوم  ، پلاک 437 ، (سکه وهاب)
  •  تجریش ، بازار طلای قائم ، زیر زمین فاز یک ، پلاک 0109 (گالری طلا و جواهر سیترین)

 

ایسکه

فروشگاه اینترنتی صنایع  طلای آی سکه،فعالیت خود را از سال 99 آغاز کرده و با عرضه  معتبرترین برند های طلای حال حاظر  در حال خدمت رسانی به هموطنان گرامی میباشد.

 

 
  • بالا