اخبار طلا - اخبار سکه - تحلیل طلا - تحلیل سکه طلا

اخبار آی سکه

کارشناس آیسکه
/ دسته ها: اخبار

وضعیت آینده بازار طلا

آیا طلا پس از رسیدن به رکوردها در هفته آینده آماده نفس کشیدن است؟


خرید شمش طلا 24 عیار کلیک کنید 

 

نوع سکه قیمت (تومان) حباب ارزش جهانی طلا (تومان) دلار بازار آزاد اونس جهانی طلا
سکه امامی 37,350,000 17.66% 30,753,622 60,147 2,179.0
سکه بهار 35,000,000 12.13% 30,753,622 - -
نیم سکه 21,000,000 26.78% 15,376,811 - -
ربع سکه 13,700,000 43.88% 7,688,406 - -
مظنه 13,650,000 -0.30% 13,691,323 - 16,370
18 عیار 3,151,115 -0.30% 3,160,655 - -
عیار 24 4,201,067 -0.30% 4,213,785 - -
عیار 21 3,781,338 -0.30% 3,792,785 - -

خرید شمش طلا 50 گرمی - کلیک کنید

وضعیت آینده بازار طلا

آیا طلا پس از رسیدن به رکوردها در هفته آینده آماده نفس کشیدن است؟

خرید شمش طلا سوئیسی آنلاین-کلیک کنید

پس از یک رالی چشمگیر هفت روزه، که قیمت ها را به بالاترین سطح تاریخ 2203 دلار رساند، بازار طلا می تواند در کوتاه مدت شاهد قدری تثبیت باشد. با این حال، بسیاری از تحلیلگران موافقند که این پایان روند صعودی طلا نیست.

اگرچه طلا هفته را نسبت به بالاترین حد خود در روز جمعه به پایان می رساند، اما همچنان بهترین عملکرد خود را از جولای 2020 مشاهده کرده است. قیمت آتی طلا در آوریل آخرین بار با 2184.80 دلار در هر اونس معامله شد که بیش از 4 درصد نسبت به جمعه گذشته افزایش داشت.

عقب نشینی جزئی طلا از بالاترین رکورد خود در حالی رخ می دهد که TD Securities اعلام کرد که در معاملات طولانی تاکتیکی یک ماهه خود با افزایش 7 درصدی سود می برد. اگرچه قیمت ها می توانند از سطوح فعلی بالاتر حرکت کنند، اما با نوسانات بیشتری مواجه خواهند شد.

کریس وکیو، رئیس معاملات آتی و فارکس در Tastylive.com، گفت که او نیز از تجارت طلا خود خارج شده است زیرا به دنبال این است که بازار کمی وقت بگذارد تا "نفس بکشد".

او گفت این تنها آغاز رالی طلاست. با این حال، او اضافه کرد که تشخیص زمان کسب سود مهم است.

او گفت: «همه در مورد بالاترین رکورد طلا بر حسب دلار آمریکا صحبت می‌کنند، اما در هر ارز دیگر در بالاترین حد خود قرار دارد». "این فقط یک داستان دلار نیست. این یک موضوع جهانی است که از بازار حمایت می کند. به نظر می رسد طلا با پیش بینی این واقعیت در حال حرکت است که ما نرخ های پایین تری در سراسر جهان خواهیم داشت. در همان زمان، سطح بدهی در همه جا وجود دارد. به سطوح ناپایدار می روند.»

طلا پس از اعداد ناامیدکننده اشتغال توانست به 2200 دلار در هر اونس برسد. اگرچه اقتصاد ایالات متحده در ماه گذشته 275000 شغل ایجاد کرد، اما بازنگری های نزولی قابل توجهی در آمار اشتغال ژانویه و دسامبر صورت گرفت.

در همان زمان، نرخ بیکاری به 3.9 درصد افزایش یافت و دستمزدها کمتر از حد انتظار رشد کرد. تحلیلگران گفتند که داده های اشتغال نگرانی های مربوط به تورم را کاهش می دهد و به فدرال رزرو فضایی برای کاهش نرخ های بهره در ماه ژوئن می دهد.

"داده ها تایید کرده است که فدرال رزرو باید اقداماتی انجام دهد و معامله گران قبلاً شرط های نزولی خود را بر روی شاخص دلار افزایش داده اند که برای قیمت طلا مثبت است. ما فکر می کنیم که اکنون هدف قیمت طلا در پایان سال 2300 دلار بسیار بیشتر به نظر می رسد. نعیم اسلم، مدیر ارشد سرمایه گذاری در Zaye Capital Markets گفت: امیدوار کننده است.

در حال حاضر، بازارها بیش از 70 درصد احتمال کاهش فدرال رزرو در ماه ژوئن را می بینند.

یکی دیگر از عواملی که به حمایت از افزایش قیمت طلا کمک می کند این است که سرمایه گذاران هنوز تمایلی به جهش در این شتاب ندارند. حتی در حالی که بازار شاهد خروج بیشتر در صندوق های سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا بود، طلا به بالاترین حد خود رسید.

اگرچه طلا از کاهش بالقوه نرخ بهره فدرال رزرو سود می برد، نیکی شیلز، رئیس استراتژی فلزات در MKS PAMP، گفت که هیچ کاتالیزور خاصی برای این افزایش وجود ندارد، که نویدبخش ادامه روند صعودی است.

شیلز خاطرنشان کرد که بیشتر از آنچه در جریان های شناخته شده دیده می شود، در بازار جریان دارد.

از نظر فنی، روند صعودی طلا از یک پایه بالاتر شروع شده است، با یک روند صعودی/مسیر مشابه ۷ روزه به قله‌های قیمتی گذشته. با این حال، حتی اگر این بار یک کاتالیزور مستقل وجود نداشته باشد، به رالی خونسرد احترام بگذارید؛ این بسیار واضح است. او در یادداشت اخیر خود گفت: یک برنامه خرید مداوم و مخفیانه با توجه به اقدام قیمت وجود دارد. تمام جریان‌های شناخته‌شده ذکر شده در هفته گذشته، فروش بوده است (ETF، برخی فروش‌های فیزیکی و تولیدکننده) که هنوز با همه جریان‌های خرید ناشناخته قابل مقایسه نیست.»

اگرچه انتظار می‌رود طلا در یک روند صعودی قوی باقی بماند، اما برخی از تحلیلگران خاطرنشان می‌کنند که ممکن است نسبت به برخی سودها حساس باشد.

"طلا قبل از اینکه [اردک ها] به درستی صف آرایی کنند، افزایش یافته است. از یک سو، این یک نشانه بسیار صعودی است، در حالی که از سوی دیگر، برخی نگرانی ها را برمی‌انگیزد، این تجمع عمدتاً توسط دلالانی انجام شده است که می‌دانیم با آنها ازدواج نکرده اند. اوله هانسن، رئیس استراتژی کالا در بانک ساکسو، می‌گوید، اگر اوضاع طبق برنامه پیش نرود، ممکن است به دنبال طلاق سریع باشد.

بزرگترین ریسک رویداد برای طلا در هفته آینده گزارش شاخص قیمت مصرف‌کننده فوریه است. تورم بیش از حد انتظار می‌تواند فشار فروش را برای فلز گرانبها ایجاد کند.

اگر دلار به همراه بازدهی خزانه‌داری به تضعیف خود ادامه دهد، قطعاً به لطف نیروهای بنیادی، گاوهای نر طلا در موقعیتی قدرتمند قرار می‌گیرند. شاید ارزش آن را داشته باشد که در هفته پیش‌رو مجموعه‌ای از عرضه‌های برتر ایالات متحده را زیر نظر داشته باشیم. لوکمان اوتونوگا، تحلیلگر ارشد تحقیقاتی در FXTM گفت، از جمله آخرین گزارش CPI. از نظر فنی، طلا در حال معامله در مناطق ناشناخته با سطح روانی بعدی در 2200 دلار است.

در حالی که داده‌های CPI تمرکز اصلی هفته آینده خواهد بود، بازارها همچنین شاخص قیمت تولیدکننده، اعداد خرده‌فروشی و داده‌های تولید منطقه‌ای را دریافت خواهند کرد.

 

این داده‌ها قدرت پیش‌بینی برای جهت حرکت بازار طلا را ارائه می‌دهند. در حالی که تورم و قیمت‌های تولیدکننده می‌توانند تأثیر گذاری بر قیمت طلا داشته باشند، دقت بالای مختصرهای اقتصادی و گزارش‌های اقتصادی دریافتی از آنها نیز برای سرمایه‌گذاران حیاتی است.

همچنین، آینده قیمت طلای جهانی به ویژه در مقایسه با دلار آمریکا و سایر ارزها نیز موضوع مهمی است که تأثیر بسزایی بر بازار طلا دارد. برای مثال، تضعیف دلار می‌تواند به عنوان یک نیروی تقویت‌دهنده برای قیمت طلا عمل کند.

با توجه به نظرات متفاوت تحلیلگران و کارشناسان بازار، سرمایه‌گذاران باید با دقت به تحولات بازار و شاخص‌های اقتصادی توجه کنند تا تصمیمات بهتری برای سرمایه‌گذاری در بازار طلا بگیرند.

مهمترین نکته این است که با توجه به پیچیدگی بازارها، تحلیل‌های گوناگون و نقدهای مختلف را در نظر گرفته و از منابع معتبر و متنوع برای اطلاع از وضعیت بازار و اقتصاد استفاده کنید.

Print
190 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

انتخابگر پوسته

اطلاعات تماس

تلفن:

09196483791

 

ایمیل:

[email protected]

آدرس خرید حضوری :

  • تجریش بازار طلای قائم ، طبقه اول طلا ، پلاک 177 ، (سکه امپراطور)
  • تجریش ارگ  تجاری ، طبقه دوم  ، پلاک 437 ، (سکه وهاب)
  •  تجریش ، بازار طلای قائم ، زیر زمین فاز یک ، پلاک 0109 (گالری طلا و جواهر سیترین)

 

ایسکه

فروشگاه اینترنتی صنایع  طلای آی سکه،فعالیت خود را از سال 99 آغاز کرده و با عرضه  معتبرترین برند های طلای حال حاظر  در حال خدمت رسانی به هموطنان گرامی میباشد.

 

 
  • بالا