اخبار طلا - اخبار سکه - تحلیل طلا - تحلیل سکه طلا

اخبار آی سکه

Saeed
/ دسته ها: اخبار

مجادله ی بازار طلا پیش از اعلام آمار اشتغال روز جمعه

هر اونس طلای دسامبر آخرین بار در معاملات روز گذشته با 1.813.50 دلار معامله شد که 0.48 درصد در روز کاهش داشت.

آی‌سکه به نقل از کیتکو‌نیور بازار طلا به علت افزایش فشار فروش در روز سه شنبه که قیمت ها را به زیر میانگین متحرک 200 روز محدود کرد، همچنان از عدم پذیرش و مقابله در خصوص تاثیر آمار اشتغال رنج می برد. با این حال، تحلیلگران خاطرنشان می کنند که قیمت همچنان در نقطه ی بحرانی بیش از 1790 دلار قرار دارد.

هر اونس طلای دسامبر آخرین بار در معاملات روز گذشته با 1.813.50 دلار معامله شد که 0.48 درصد در روز کاهش داشت.

 

Image

 

 

 

به گفته ی برخی از تحلیلگران، به احتمال زیاد بازار فلزات گران بها در بیشتر هفته بدون جهت باقی خواهد ماند، زیرا بازیگران این بازار منتظر گزارش حقوق و دستمزدی که در روز جمعه اعلام خواهد شد، هستند. 

بنا بر گفته ی  اقتصاد دانان داده های بازار کار ماه ژوئیه می تواند جهت گیری بانک مرکزی را در مورد اینکه آیا با کاهش خرید ماهیانه اوراق قرضه تا پایان سال، سیاست پولی خود را تشدید می کند یا خیر، مشخص کند.

کریستوفر والر، فرماندار فدرال رزرو شامگاه دوشنبه در مصاحبه با CNBC گفت اگر دو گزارش ماهانه بعدی اشتغال در ایالات متحده افزایش مداوم این آمار را اثبات کند، می تواند به زودی اطلاعیه ای مبنی بر کاهش خرید اوراق قرضه بانک مرکزی ارائه دهد.

وی گفت: "اگر داده های جدید مانند داده های پیشین نتایج خوب و قدرتمندی داشت، من فکر می کنم شما به پیشرفت لازم رسیده اید." همچنین افزود: "اگر این اتفاق نیوفتاد، به نظر من شما احتمالاً مجبور خواهید شد برنامه ها  را چند ماه عقب بیندازید".

بر اساس گزارش های اجماعی، اقتصاد دانان انتظار دارند که اقتصاد ایالات متحده در ماه جولای 895،000 شغل ایجاد کند.

عملکرد ناخوشایند طلا در روز سه شنبه را می توان در ارتباط با سایر بازار ها نیز دانست. این فلز گران بها هیچ گونه حمایتی از سوی تضعیف قیمت دلار آمریکا یا بازدهی پایین اوراق قرضه ندارد. شاخص دلار آمریکا در حال آزمایش پشتوانه کمی بالاتر از 92 واحد است.

در همین حال، بازده اسکناس 10 ساله بدون تغییر در میزان 1.16 درصدی ثابت مانده است.

به اعتقاد برخی تحلیلگران با وجود شرایط کنونی، ناتوانی طلا در افزایش قیمت، برخی سرمایه گذاران را نا امید کرده است.

اوله هانسن، سرپرست بخش استراتژی کالا در بانک ساکسو می گوید: "تخصیص بیشتر طلا به سرمایه گذاران بعید به نظر می رسد مگر اینکه فرضیه های رشد همچنان رو به زوال باشد و در نتیجه ی آن میزان خطر اقدام بانک مرکزی کاهش یابد".

تحلیلگران کالا در TD Securities هم به مجادله قیمت طلا با وجود تهدید اقتصاد جهانی توسط سویه ی دلتا  COVID 19 و افزایش خطر رکود تورمی که محیطی با رشد کمتر و تورم بیشتر ایجاد می کند، اشاره کردند.

بنا بر گفته ی تحلیلگران: "با توجه به هدف گذاری انعطاف پذیر میانگین تورم فدرال رزرو برای مدت طولانی، استدلال ها نرخ واقعی منفی را پیش بینی می کند. این موضوع موجب می شود سرمایه به سمت طلا به عنوان یک سرپناه امن جاری شود. اما به طور کلی نرخ واقعی ذوب نمی تواند الهام بخش سوداگری در بخش فلزات گران بها به شمار رود".

این موضوع به عدم انگیزه دلالان برای خرید فلز زرد، به دلیل قرار گرفتن فدرال رزرو در مسیر کاهش قیمت دسامبر، اشاره می کند و نشان دهنده تمایل آن برای پاسخ به افزایش بیش از حد تورم است.

در سمت دیگر، حرکت نزولی به عنوان یک کاتالیزور، برنامه فروش CTA را تحریک می کند. این موضوع می تواند طلا را به سطحی زیر آستانه های فنی اصلی برساند.

بنا بر پیش بینی TD Securities تغییرات مهم در داده های حقوق و دستمزد بخش های غیر کشاورزی این هفته، می تواند شتاب بیشتری را به روند نزولی اضافه کند.

هفته گذشته TD Securities یک موقعیت کوتاه استراتژیک در طلا را پیش بینی کرد. در نتیجه ی این پیش بینی، انتظار کاهش قیمت طلا تا 1.730 دلار در هر اونس تا پایان اکتبر وجود دارد.

اگرچه قیمت طلا در حال حاضر به بازده اوراق قرضه واکنشی نشان نمی دهد، اما تحلیلگران Commerzbank معتقدند که این روند نا پایدار است.

از نظر فنی، قیمت طلا به زودی باید تصمیم بگیرد که اصطلاحا به کجا می رود، زیرا میانگین های متحرک 100 و 200 روزه بیشتر و بیشتر در حال همگرایی هستند.

از نظر ما، بازدهی واقعی منفی، که برای اوراق ده ساله در ایالات متحده در سطح کم سابقه منفی 1.18 درصد باقی مانده است، نشان دهنده افزایش قیمت طلا است. 

به نظر می رسد فقط طلا نیست که در حال مقابله با این روند است. نقره نیز با پشتیبانی 25 دلار در هر اونس و مقاومت اولیه 26 دلار در هر اونس، در یک کانال معاملاتی گیر کرده است.

 

Print
412 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

انتخابگر پوسته

اطلاعات تماس

تلفن:

09196483791

09355554537

09121252613

09190160836

02122730506

آدرس دفتر مرکزی : تجریش بازار قائم - طبقه اول طلا واحد -  115 B 

ایمیل:

[email protected]

 

 

ایسکه

فروشگاه اینترنتی صنایع  طلای آی سکه،فعالیت خود را از سال 99 آغاز کرده و با عرضه  معتبرترین برند های طلای حال حاظر  در حال خدمت رسانی به هموطنان گرامی میباشد.

 

 
  • بالا