اخبار طلا - اخبار سکه - تحلیل طلا - تحلیل سکه طلا

اخبار آی سکه

کارشناس آیسکه
/ دسته ها: اخبار

قیمت طلا هنوز در حد متوسط

با امید به اتمام دوره افزایش نرخ بهره، قیمت طلا هنوز در میانگین باقی مانده است. در ابتدای جلسه روز پنج‌شنبه در اروپا، قیمت طلا با نزدیک شدن به بالای محدوده معاملاتی چند روز گذشته، لحن خریدارانه ای را حفظ می‌کند.

با افزایش اطمینان سرمایه‌گذاران از اتمام دوران انقباض بانک‌های مرکزی بزرگ، و اینکه کاهش نرخ بهره ممکن است زودتر از انتظار اتفاق بیافتد و کنترل بر فروش شمش طلا نگه داشته شود، افکار منفی کاهش نرخ بهره را به چالش کشیده است.

در نشست سیاست پولی فدرال رزرو در هفته آینده، انتظار می‌رود نرخ بهره متوقف شود، با احتمال 50 درصدی کاهش نرخ در مارس سال آینده. بانک مرکزی اروپا نیز در تاریخ 14 دسامبر قرار است نرخ بهره را 150 واحد کاهش دهد.

تصاعد نگرانی‌ها در مورد ثبات اقتصاد چین تاثیر منفی بر احساسات بازار گذاشته و حمایت بیشتری از طلا به عنوان پناهنده امن فراهم کرده است. در این راستا، افت دلار آمریکا از بالاترین رقم چهارشنبه، بازدهی پایین ترین سطح سه ماهه را نشان می‌دهد.

آراء مردم به سمت گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی جمعه متمرکز شده‌اند، و یک افزایش دیگر در این زمینه ممکن است امید به کاهش نرخ بهره فدرال رزرو را تقویت کند. ابزار CME Group Fed Watch احتمال 99 درصدی برای حفظ نرخ بهره تا هفته آینده و احتمال 50 درصدی برای کاهش 25 واحدی نرخ بهره در مارس 2024 را نشان می‌دهد.

دلیلی اضافه بر این موارد، اعلام هشدار مودی به رتبه اعتباری بدهی چین است که نگرانی‌ها را درباره ثبات دومین اقتصاد جهان احیا کرده و به قوت احساسات بازار افزوده است.

در نمودار فنی، قیمت طلا با حفظ مقاومت 2040 دلاری، نشان دهنده استحکام در مقابل نوسانات است، اما در نزدیکی سطح 2040 دلار، نمی‌تواند پذیرش معناداری داشته باشد. نمودار چهارساعته نیز کاهش قیمت زیر SMA دوره 50 را نشان می‌دهد، و RSI در اطراف خط 50 نشانگر عدم جهت روشن در نگرش سرمایه‌گذاران است.

به طور کلی، روند صعودی بلندمدت قیمت طلای اوایل اکتبر همچنان باقی مانده است. مقاومت فوری در سطح 2040 دلار باقی می‌ماند و از مسیر 2067 دلار حمایت می‌کند، در حالی که رکورد بالای 2150 دلار نیز به عنوان مقاومت اصلی در نظر گرفته می‌شود. از نظر نزولی، تایید زیر 2000 دلار نگرش صعودی را نفی کرده و فشار نزولی را به سمت 1950 و 1932 دلار افزایش می‌دهد.

 

 

 

 

Print
104 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

انتخابگر پوسته

اطلاعات تماس

تلفن:

09196483791

 

ایمیل:

[email protected]

آدرس خرید حضوری :

  •  تجریش ، بازار طلای قائم ، زیر زمین فاز یک ، پلاک 0109 (گالری طلا و جواهر سیترین)

 

ایسکه

فروشگاه اینترنتی صنایع  طلای آی سکه،فعالیت خود را از سال 99 آغاز کرده و با عرضه  معتبرترین برند های طلای حال حاظر  در حال خدمت رسانی به هموطنان گرامی میباشد.

 

 
  • بالا