اخبار طلا - اخبار سکه - تحلیل طلا - تحلیل سکه طلا

اخبار آی سکه

کارشناس آیسکه
/ دسته ها: اخبار

قیمت طلا با تمرکز بر داده‌های تورم در حدود 2300 دلار ثابت است

انتظار برای انتشار شاخص قیمت PCE و تأثیر آن بر نرخ‌های بهره، معامله‌گران را محتاط کرده است. قیمت سایر فلزات گرانبها و مس نیز تحت تأثیر شرایط اقتصادی جهانی و وضعیت چین قرار دارد.

قیمت طلا با تمرکز بر داده‌های تورم در حدود 2300 دلار ثابت است

قیمت طلا در معاملات آسیایی روز جمعه کمی کاهش یافت و در محدوده‌ی ثابت باقی ماند، زیرا معامله‌گران نسبت به دلار پیش از انتشار داده‌های کلیدی تورم که می‌تواند بر نرخ‌های بهره تأثیر بگذارد، محتاط بودند.

پس از سقوط به زیر سطح حمایت 2300 دلار در هر اونس در اوایل هفته، طلا در روز پنجشنبه کمی بهبود یافت اما همچنان در محدوده معاملاتی تنگی در اطراف آن سطح باقی ماند. هر اونس طلا با 0.3 درصد کاهش به 2320 دلار و 39 سنت رسید، در حالی که قراردادهای آتی طلا برای ماه اوت با 0.3 درصد کاهش به 2330 دلار و 85 سنت رسید. قیمت‌های نقطه‌ای نیز در ماه ژوئن کاهش یافتند، اگرچه برای افزایش در سه‌ماهه دوم تعیین شده بودند.

تمرکز طلا بر داده‌های تورم PCE

با توجه به عدم اطمینان فزاینده در مورد مسیر نرخ‌های بهره در ایالات متحده، فلز زرد در بیشتر ماه ژوئن در محدوده معاملاتی محدودی قرار داشت. در حالی که برخی داده‌ها نشان می‌داد اقتصاد ایالات متحده در حال کند شدن است، مقامات فدرال رزرو هشدار دادند که تورم چسبنده احتمالاً هرگونه برنامه‌ریزی برای کاهش نرخ بهره را به تأخیر می‌اندازد.

تمرکز اصلی معامله‌گران بر داده‌های شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) در روز جمعه بود. این شاخص معیار تورم ترجیحی فدرال رزرو است و انتظار می‌رود نشان دهد تورم همچنان بسیار بالاتر از هدف سالانه 2 درصدی بانک مرکزی باقی مانده است. نرخ‌های بهره بالا برای بازارهای فلزی خبر خوبی نیست، زیرا هزینه فرصت سرمایه‌گذاری در دارایی‌های بدون بازده را افزایش می‌دهد.

سایر فلزات گرانبها

سایر فلزات گرانبها نیز در روز جمعه در محدوده باقی ماندند، اما در سه‌ماهه دوم رشد داشتند. معاملات آتی پلاتین با 0.6 درصد افزایش به 1010.05 دلار در هر اونس رسید، در حالی که معاملات آتی نقره با 0.2 درصد افزایش به 29.328 دلار در هر اونس رسید.

انتظارات کاهش نرخ بهره

انتظارات کاهش نرخ بهره باعث افزایش برخی سودها در بازارهای فلزی در سه‌ماهه دوم شد. اما معامله‌گران بخش عمده‌ای از این شرط‌ها را تا ماه ژوئن کاهش دادند که این امر موجب شد بیشتر فلزات از سود سه‌ماهه خود صرف‌نظر کنند.

قیمت مس و وضعیت چین

در میان فلزات صنعتی، قیمت مس در روز جمعه افزایش یافت، اما به دلیل کاهش احساسات نسبت به چین، واردکننده اصلی، قیمت مس تا پایان ماه ژوئن کاهش یافت. معاملات آتی مس در بورس فلزات لندن با 0.6 درصد افزایش به 9576.50 دلار در هر تن رسید، در حالی که معاملات آتی مس یک‌ماهه با 0.8 درصد افزایش به 4.3695 دلار در هر پوند رسید. اما هر دو قرارداد در ماه ژوئن بین 4 تا 5.5 درصد کاهش یافتند.

تمرکز بر داده‌های شاخص مدیران خرید چین

زیان مس عمدتاً ناشی از شک و تردیدهای فزاینده در مورد تقاضای جهانی بود، زیرا شرایط اقتصادی در کشورهای بزرگ بدتر شد. واردکننده بزرگ چین نیز در مواجهه با جنگ تجاری احتمالی با غرب به منبع نگرانی تبدیل شد. اکنون تمرکز بر داده‌های شاخص مدیران خرید (PMI) آینده از چین است که قرار است در آخر هفته منتشر شود.

Print
66 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

انتخابگر پوسته

اطلاعات تماس

تلفن:

09196483791

09355554537

09121252613

09190160836

02122730506

آدرس دفتر مرکزی : تجریش بازار قائم - طبقه اول طلا واحد -  115 B 

ایمیل:

[email protected]

 

 

ایسکه

فروشگاه اینترنتی صنایع  طلای آی سکه،فعالیت خود را از سال 99 آغاز کرده و با عرضه  معتبرترین برند های طلای حال حاظر  در حال خدمت رسانی به هموطنان گرامی میباشد.

 

 
  • بالا