اخبار طلا - اخبار سکه - تحلیل طلا - تحلیل سکه طلا

اخبار آی سکه

طلا یا بیت کوین ؟
کارشناس آیسکه
/ دسته ها: اخبار

طلا یا بیت کوین ؟

گلدمن ساکس: طلا در بلندمدت بیت کوین را شکست می دهد

آی سکه iSekke ;

به گفته گلدمن ساکس، طلا یک «تنوع کننده پرتفوی مفیدتر» است و انتظار می‌رود در بلندمدت از بیت کوین بهتر باشد.

گلدمن روز دوشنبه در یادداشتی اعلام کرد که  طلا این فلز گرانبها  با توجه به محرک های واقعی تقضا واقیش تحت تاثیر شرایط مالی که بیت کوین به آن دچار شده است نشده و ارزش ذاتی خوبی برای تنوع بخشیدن به سبد سرمایه گذاری سرمایه گذاران دارد . 

گلدمن با اشاره به اینکه این فلز گرانبها موارد استفاده غیرسفته بازانه واضحی دارد  گفت: طلا "یک تنوع دهنده پرتفوی مفید است."

معامله گران بیت کوین را به عنوان یک "سهام شرکت فناوری با رشد بالا و پر ریسک " می دانند، در حالی که طلا به عنوان پوششی در برابر کاهش ارزش دلار و تورم استفاده می شود.

بیت کوین هنوز "راه حلی است که به دنبال یک مشکل است" و پتانسیل آن در  موارد ناشی از آینده است . گلدمن توضیح داد:  و این باعث می‌شود که دارایی‌های بی‌ثبات‌تر و سوداگرانه‌ترو پر ریسک تری  نسبت به  طلا باشد.

پذیرش بیت کوین زمانی افزایش یافت که سرمایه گذاران به ارزهای غیرمتمرکز علاقه مند شدند، اما شرایط مالی سخت تر به نفع این ارز دیجیتال نخواهد بود.

نوسانات بیت‌کوین به سمت نزولی نیز به دلیل نگرانی‌های سیستمی افزایش یافت، زیرا چندین بازیگر بزرگ اعلام ورشکستگی کردند، از جمله صرافی ارز دیجیتال FTX و صندوق تامینی Three Arrows Capital (3AC).

در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، طلای نقطه ای 0.23 درصد افزایش یافته است در حالی که بیت کوین 63 درصد کاهش یافته است. در زمان نگارش این مقاله، هر اونس طلا 1792.60 دلار و بیت کوین 17171 دلار بود.

با نگاه به آینده، طلا از نوسانات کلان اضافی تقویت خواهد شد. در این یادداشت می افزاید: «طلا ممکن است از نوسانات کلان ساختاری بالاتر و نیاز به تنوع بخشیدن به قرار گرفتن در معرض سبد سهام بهره مند شود.

همچنین گلدمن نوشت: «نقدینگی محدودتر باید باعث کاهش فشار طلا شود که بیشتر در معرض محرک‌های تقاضای واقعی است. این موارد شامل تقاضای فیزیکی، خرید بانک مرکزی (که امسال با سرعت بی سابقه ای بوده است)، سرمایه گذاری های امن و کاربردهای صنعتی  برای طلا است.

خرید شمش های طلا و سکه های پارسیان کلیک کنید 

Print
357 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

انتخابگر پوسته

اطلاعات تماس

تلفن:

09196483791

 

ایمیل:

[email protected]

آدرس خرید حضوری :

  • تجریش بازار طلای قائم ، طبقه اول طلا ، پلاک 177 ، (سکه امپراطور)
  • تجریش ارگ  تجاری ، طبقه دوم  ، پلاک 437 ، (سکه وهاب)
  •  تجریش ، بازار طلای قائم ، زیر زمین فاز یک ، پلاک 0109 (گالری طلا و جواهر سیترین)

 

ایسکه

فروشگاه اینترنتی صنایع  طلای آی سکه،فعالیت خود را از سال 99 آغاز کرده و با عرضه  معتبرترین برند های طلای حال حاظر  در حال خدمت رسانی به هموطنان گرامی میباشد.

 

 
  • بالا