اخبار طلا - اخبار سکه - تحلیل طلا - تحلیل سکه طلا

اخبار آی سکه

کارشناس آیسکه
/ دسته ها: اخبار

طلا در محدوده قیمتی باریک به انتظار داده‌های تورم ایالات متحده

انتظار سرمایه‌گذاران برای روشن شدن مسیر نرخ بهره فدرال رزرو و تاثیر آن بر بازار طلا و سایر فلزات گران‌بها

محدوده قیمتی طلا با توجه به اعلام تورم ایالات متحده

روز چهارشنبه، قیمت طلا در محدوده قیمتی باریکی نوسان داشت، زیرا سرمایه‌گذاران با اشتیاق منتظر اعلامیه مهم تورم در ایالات متحده بودند که می‌تواند مسیر آینده نرخ بهره فدرال رزرو را روشن‌تر کند.

قیمت هر اونس طلای نقدی تا ساعت 02:29 GMT با 0.2 درصد افزایش به 2367.79 دلار رسید. معاملات آتی طلای آمریکا نیز با 0.3 درصد افزایش به 2374.10 دلار رسید.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، در شهادت خود در مجلس سنا اظهار داشت که تورم در ماه‌های اخیر بهبود یافته است و "داده‌های بهتر می‌تواند سیاست‌های پولی سست‌تر را تقویت کند". پاول همچنین قرار است بعداً در همان روز در مقابل مجلس نمایندگان سخنرانی کند.

با توجه به آمار اقتصادی ضعیف‌تر اخیر ایالات متحده، گمانه‌زنی‌ها درباره کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر افزایش یافته است. با این حال، پاول تأکید کرده است که به داده‌های اقتصادی بهتری نیاز است تا سیاست‌گذاران فدرال رزرو اطمینان بیشتری برای کاهش نرخ بهره پیدا کنند. یپ جون رونگ، استراتژیست بازار در IG، گفت: "پیشرفت بیشتر در کاهش تورم ضروری است تا درهای کاهش نرخ بهره باز شود."

بر اساس ابزار FedWatch گروه CME، در حال حاضر معامله‌گران 73 درصد احتمال کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر را می‌دهند. کاهش نرخ بهره جذابیت طلا را به عنوان دارایی بدون بازده افزایش می‌دهد.

انتظار می‌رود داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) ژوئن که در روز پنج‌شنبه منتشر می‌شود، نشان دهد که قیمت‌های اصلی 0.1 درصد در ماه و 0.2 درصد در سال افزایش یافته‌اند. این ارقام به ترتیب به افزایش سالانه 3.1 درصد و 3.4 درصد می‌رسند.

هرگونه افزایش غافلگیرکننده در فشارهای قیمتی ممکن است مبارزه فدرال رزرو با تورم را به چالش بکشد و درخواست‌ها برای تاخیر در کاهش سیاست‌ها را افزایش دهد. این موضوع می‌تواند بر قیمت طلا تأثیر بگذارد و آن را به سطح حمایت 2300 دلاری نزدیک کند.

شورای جهانی طلا روز سه‌شنبه اعلام کرد که صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) طلا با پشتوانه فیزیکی برای دومین ماه متوالی در ماه ژوئن به دلیل ورود سرمایه به صندوق‌های بورسی اروپا و آسیا، شاهد جریان‌های ورودی بودند.

قیمت هر اونس نقره با 0.3 درصد افزایش به 30.89 دلار رسید. پلاتین با 0.1 درصد افزایش به 984.55 دلار و پالادیوم نیز با 0.1 درصد افزایش به 981.37 دلار رسید.

Print
50 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

انتخابگر پوسته

اطلاعات تماس

تلفن:

09196483791

09355554537

09121252613

09190160836

02122730506

آدرس دفتر مرکزی : تجریش بازار قائم - طبقه اول طلا واحد -  115 B 

ایمیل:

[email protected]

 

 

ایسکه

فروشگاه اینترنتی صنایع  طلای آی سکه،فعالیت خود را از سال 99 آغاز کرده و با عرضه  معتبرترین برند های طلای حال حاظر  در حال خدمت رسانی به هموطنان گرامی میباشد.

 

 
  • بالا