اخبار طلا - اخبار سکه - تحلیل طلا - تحلیل سکه طلا

اخبار آی سکه

کارشناس آیسکه
/ دسته ها: اخبار

طلا به اوج تاریخی خود رسید

رشد قیمت طلا با پیش‌بینی کاهش نرخ بهره و افزایش شرط‌بندی‌ها بر روی بازگشت ترامپ به کاخ سفید، همچنان ادامه دارد.

طلا به رکورد خود می‌رسد: شرط‌بندی معامله‌گران روی کاهش نرخ بهره فدرال رزرو و دوره دوم ریاست جمهوری ترامپ

قیمت طلا به رکورد جدیدی رسید زیرا امیدها به کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو افزایش یافته و برخی معامله‌گران شرط‌بندی‌های خود را برای دوره دوم ریاست جمهوری دونالد ترامپ افزایش داده‌اند.

بالاترین قیمت طلا تاکنون

قیمت شمش طلا تا 2469.66 دلار در هر اونس افزایش یافت و از رکورد قبلی خود گذشت. این افزایش در حالی رخ می‌دهد که نشانه‌هایی از کاهش نرخ تورم در ایالات متحده به بانک مرکزی اجازه می‌دهد که به زودی نرخ‌های بهره را کاهش دهد. نرخ‌های بهره بالا معمولاً برای طلا که سودی ندارد، منفی است، اما این فلز همچنان نزدیک به 20 درصد در سال جاری افزایش یافته است. این افزایش تحت تأثیر خریدهای بزرگ از سوی بانک‌های مرکزی، تقاضای شدید مصرف‌کنندگان در چین و نیاز به دارایی‌های امن در بحبوحه تنش‌های ژئوپلیتیکی بوده است.

نقش فدرال رزرو و امید به کاهش نرخ بهره

اوا مانتی، استراتژیست کالا در ING Bank NV، گفت: «خوش‌بینی در مورد کاهش نرخ بهره ایالات متحده و داده‌های اقتصادی که از این موضوع حمایت می‌کند، از طلا پشتیبانی کرده است. طلا آماده است تا حرکت مثبت خود را در بحبوحه چشم‌انداز ژئوپلیتیک و اقتصاد کلان جهانی حفظ کند.» جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، اخیراً گفت که داده‌های اخیر به سیاست‌گذاران اطمینان بیشتری داده که تورم به سمت هدف 2 درصدی بانک مرکزی پیش می‌رود. معامله‌گران اکنون پیش‌بینی می‌کنند که در سال جاری دو بار کاهش نرخ بهره رخ دهد. همچنین، گلدمن ساکس اعلام کرده که شرایط برای کاهش نرخ بهره در ماه جولای مناسب است.

پیش‌بینی قیمت طلا و نقش ترامپ

شرکت مشاوره Metals Focus پیش‌بینی کرده که رکورد جدیدی برای طلا در سال جاری به ثبت خواهد رسید. همچنین، سیتی گروپ اعلام کرده که قیمت پایه طلا در سال 2025 بین 2700 تا 3000 دلار در هر اونس خواهد بود. سرمایه‌گذاران همچنین احتمال بازگشت ترامپ به کاخ سفید را ارزیابی می‌کنند. دیوید هیگینز، رئیس تجارت مریون گلد، گفت که طلا می‌تواند از حمایت دوره دوم ریاست جمهوری ترامپ بهره‌مند شود، زیرا مشتریان خرده‌فروشی او را با بی‌ثباتی مرتبط می‌دانند و در صورت انتخاب او، به خرید طلا روی می‌آورند.

هر اونس طلا تا ساعت 4:31 بعد از ظهر در نیویورک با 1.9 درصد افزایش به 2467.58 دلار رسید. شاخص دلار بلومبرگ تغییر چندانی نداشت، در حالی که بازدهی خزانه‌داری 10 ساله ایالات متحده کاهش یافت. قیمت نقره، پالادیوم و پلاتین نیز افزایش یافت.

Print
61 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

انتخابگر پوسته

اطلاعات تماس

تلفن:

09196483791

09355554537

09121252613

09190160836

02122730506

آدرس دفتر مرکزی : تجریش بازار قائم - طبقه اول طلا واحد -  115 B 

ایمیل:

[email protected]

 

 

ایسکه

فروشگاه اینترنتی صنایع  طلای آی سکه،فعالیت خود را از سال 99 آغاز کرده و با عرضه  معتبرترین برند های طلای حال حاظر  در حال خدمت رسانی به هموطنان گرامی میباشد.

 

 
  • بالا