اخبار طلا - اخبار سکه - تحلیل طلا - تحلیل سکه طلا

اخبار آی سکه

طلا برای  سومین هفته متوالی  به کاهش  خود پس از روند  ژانویه نگاه می کند
کارشناس آیسکه
/ دسته ها: اخبار

طلا برای  سومین هفته متوالی  به کاهش  خود پس از روند  ژانویه نگاه می کند

با گزارش CPI چه چیزی را تماشا کنیم؟

آی سکه دوست سرمایه من :

نو ع سکه  قیمت (تومان) حباب  ارزش جهانی طلا  (تومان) دلار بازار آزاد اونس جهانی طلا 
سکه امامی  24200000 16/51% 20204005 ۴۵۲۰۰ ۱۸۶۶/۰
سکه بهار 23638686 14/53% 20204005- - -
نیم سکه  13850000 27/06% 10102003- - -
ربع سکه  9200000 40/10% 5051001 - -
مظنه  ۹۰۱۳۶۰۵ - - - -
18 عیار  2080789 - - - -
عیار 24  2774108 - - - -
عیار 21 2541337 - -   -

که بهترین شروع سال خود را در بیش از یک دهه گذشته شاهد بود. و اکنون همه نگاه ها به گزارش تورم هفته آینده ایالات متحده معطوف شده است و تحلیلگران می گویند که این می تواند اثر بخشی  بزرگ بعدی برای قیمت  فلز گرانبها باشد. پس از صعود به 1975 دلار در هر اونس در هفته گذشته،صندوق طلای  آتی  Comex در آوریل اکنون با 5.3 درصد کاهش نسبت به اوج، با 1870.70 دلار در هر اونس معامله می شود. فرانک چولی، استراتژیست ارشد بازار RJO Futures، به  گفت: «دلار در حال برگشت است و فدرال رزرو همچنان متعصب باقی می‌ماند که بر  قیمت طلا فشار می‌آورد». پس از گزارش قوی اشتغال خارج از ایالات متحده در هفته گذشته نشان داد که در ژانویه 517000 شغل افزایش یافته است، احساسات صعودی طلا شروع به تغییر کرد. به دنبال آن جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، نگرانی بازارها را تأیید کرد که اگر اقتصاد ایالات متحده به روند صعودی خود ادامه دهد، بانک مرکزی مجبور خواهد شد نرخ بهره را بالاتر از حد انتظار افزایش دهد. پاول زمانی که سه شنبه در باشگاه اقتصادی واشنگتن دی سی ظاهر شد، مقدار مناسبی از "حرف های فدرال رزرو" را بیان کرد. او از یک سو تکرار کرد که «فرایند کاهش تورم» آغاز شده است. از سوی دیگر، او هشدار داد که اگر داده‌ها قوی‌تر شوند، فدرال رزرو نرخ‌های اوج را بالاتر خواهد برد. اورت، کارشناس فلزات گرانبهای Gainesville Coins، گفت: «این واقعاً با تعریف چیزی که ما اغلب صحبت از فدرال رزرو می نامیم، مطابقت دارد، که استراتژی رئیس فدرال رزرو برای صحبت از هر دو طرف د است تا بازارها هر دو سیگنال را دریافت کنند. میلمن  گفت. "امید این است که همه چیز ثابت بماند و هر دو طرف چیزی برای چنگ زدن داشته باشند. این دقیقاً همان کاری است که پاول انجام داد. محتمل ترین نتیجه در اینجا این است که فدرال رزرو به مسیر افزایش نرخ خود ادامه می دهد تا زمانی که اقتصاد دچار تزلزل شود."

 

با گزارش CPI چه چیزی را تماشا کنیم

 

هفته آینده، بازار طلا در حال آماده شدن برای تعدادی از انتشارات کلان کلیدی است. دانیل قالی، استراتژیست ارشد کالاهای TD Securities، گفت: گزارش روز سه‌شنبه CPI یکی از مواردی است که باید تماشا کرد زیرا می‌تواند کاتالیزور بزرگ بعدی برای فضای فلزات گرانبها باشد. ما به یک کاتالیزور قابل توجه برای فعالیت‌های بعدی فروش طلا نیاز داریم. این می‌تواند به شکل داده‌های CPI هفته آینده باشد. در عین حال، اگر CPI به اندازه کافی شوک بزرگی نباشد، طلا شاهد کاهش قیمت نخواهد بود. غالی توضیح داد: فعالیت فروش زیادی در هفته آینده خواهد بود. چولی گفت، حتی اگر گزارش CPI همچنان کاهش تورم را نشان دهد، فدرال رزرو هنوز آماده نیست پای خود را از بنزین بردارد. وی گفت: طلا کمی جنبه منفی دارد. توافق بازار پیش بینی می کند که تورم سالانه از 6.5 درصد در دسامبر به 6.2 درصد در ژانویه کاهش یابد. تحلیلگران کپیتال اکونومیکس گفتند: «ما فکر می‌کنیم که تورم بیش از حد اجماع کاهش می‌یابد، که باید به قیمت‌های کالاها کمک کند، زیرا ترس از فدرال‌رزرو خشن‌تر و نرخ‌های بهره بالاتر ایالات متحده را برای مدت طولانی‌تری برطرف می‌کند.» قالی همچنین خاطرنشان کرد که گروه بزرگی از سرمایه گذاران همچنان طلا را بیش از حد ارزش گذاری شده می بینند، اما مشخص نیست که چه کسی بر اساس چشم انداز جریان، مایل به فروش است. خرید طلای اخیر بانک مرکزی از طلا حمایت کرده است و بازار منتظر است ببیند آیا این روند ادامه خواهد داشت یا خیر. قالی گفت که شرکت کنندگانی که رالی طلا را به بالای 1800 دلار رسانده اند، بانک های مرکزی و کوتاه مدت بوده اند. او خاطرنشان کرد: «اگر این روند ادامه پیدا کند، با نگهداری طلای بالای 1800 دلار احساس راحتی بیشتری خواهم کرد. شورای جهانی طلا این هفته گزارش روند تقاضای طلا خود را اصلاح کرد و اعلام کرد که خرید طلا توسط بانک مرکزی در سال 2022 با 1136 تن خرید به بالاترین حد خود رسیده است. سطوح قیمت طلا قالی خاطرنشان کرد: محدوده معاملاتی بالقوه طلا در حال حاضر بسیار گسترده است، با حمایت قوی در حال حاضر 1800 دلار در هر اونس و مقاومت در 1900 دلار. چولی به محدوده 1850 تا 1855 دلار نگاه می کند. او گفت: "میانگین های متحرک مهم هستند. ما در حال حاضر در یک 50 روزه نشسته ایم. و 200 روزه در 1812 دلار است. جایی بین این دو علامت، تعادل بازار وجود دارد. طلا تثبیت می شود و از این سطوح بهبود می یابد." داده های کلیدی هفته آینده سایر داده هایی که باید به آنها توجه داشت شامل خرده فروشی در ایالات متحده، شاخص قیمت تولید کننده و تولید صنعتی است. جیمز نایتلی، اقتصاددان ارشد بین‌المللی ING، گفت: "داده‌های فعالیت ژانویه در سراسر جهان قوی خواهد بود. تضاد بین هوا در اواسط اواخر دسامبر، جایی که هوا فوق‌العاده سرد بود، در مقابل ژانویه بسیار ملایم، نمی‌تواند واضح‌تر باشد." "این به این معنی است که مصرف با تأخیر همراه خواهد بود، به علاوه آب و هوای بهتر به معنای تعداد بیشتری از مردم است که به احتمال زیاد هزینه های ژانویه را افزایش می دهد. ما از قبل می دانیم که فروش خودرو بسیار قوی بوده و این امر به خودی خود فروش خرده فروشی را به شدت افزایش می دهد." سه شنبه: CPI ایالات متحده چهارشنبه: خرده فروشی ایالات متحده، شاخص تولید N.Y. Empire State، تولید صنعتی ایالات متحده پنجشنبه: PPI ایالات متحده، ادعای بیکاری ایالات متحده، شروع مسکن در ایالات متحده و مجوزهای ساخت، شاخص تولید فیلی فدرال رزرو

Print
198 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

انتخابگر پوسته

اطلاعات تماس

تلفن:

09196483791

 

ایمیل:

[email protected]

آدرس خرید حضوری :

  • تجریش بازار طلای قائم ، طبقه اول طلا ، پلاک 177 ، (سکه امپراطور)
  • تجریش ارگ  تجاری ، طبقه دوم  ، پلاک 437 ، (سکه وهاب)
  •  تجریش ، بازار طلای قائم ، زیر زمین فاز یک ، پلاک 0109 (گالری طلا و جواهر سیترین)

 

ایسکه

فروشگاه اینترنتی صنایع  طلای آی سکه،فعالیت خود را از سال 99 آغاز کرده و با عرضه  معتبرترین برند های طلای حال حاظر  در حال خدمت رسانی به هموطنان گرامی میباشد.

 

 
  • بالا