اخبار طلا - اخبار سکه - تحلیل طلا - تحلیل سکه طلا

اخبار آی سکه

Saeed
/ دسته ها: اخبار

سیگنال افزایشی اونس به سکه / بازگشت به کانال ۱۲میلیون در ساعات پایانی معاملات

دیروز درحالیکه روند بازار ارز نزولی بود و قیمت دلار به ۲۶۹۵۰تومان کاهش یافت، اما قیمت سکه امامی به‌رغم اینکه تا ظهر در محدوده ۱۱میلیون و ۹۰۰هزار تومان نوسان داشت، تا ساعات پایانی معاملات تحت تاثیر رشد بهای اونس جهانی کانال ۱۲میلیون تومان را پس گرفت.

اما از شنبه هفته پیش با کاهش ارزش دلار، روند صعودی سکه هم متوقف شد و قیمت آن تا ۱۱میلیون و ۸۰۰هزار تومان پایین آمد؛ ولی درحالیکه بازار ارز روند نزولی را طی می‌کرد، اونس جهانی به عنوان دیگر عامل تاثیر‌گذار بر بازار طلا و سکه از هفته پیش فاز افزایشی برداشت و از مرز ۱۷۸۸دلار به ۱۸۲۸دلار تا روز گذشته صعود کرد.

به این ترتیب اونس جهانی با ارسال سیگنال افزایشی به بازار طلای داخلی، منجر به بالا رفتن انتظارات تورمی و مانع کاهش قیمت سکه همپای دلار شد و در نتیجه بهای این سکه پس از یک هفته مقاومت در کانال ۱۱.۸میلیون در معاملات دیروز به ۱۲میلیون و ۱۶۰هزار تومان رسید؛ امروز هم باوجود اینکه نوسان کاهشی بازار ارز ادامه داشت و حتی دلار به محدوده ۲۶۹۵۰تومان بازگشت، اما سکه درحالیکه تا ظهر به قیمت ۱۱میلیون و ۹۹۰هزار تومان رسیده بود مجددا تا ساعات پایانی معاملات به ۱۲میلیون و ۱۰۰هزار تومان صعود کرد.

Image

در این راستا محمد کشتی‌آرای، نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران پیش‌بینی تحلیلگران جهانی درمورد افزایش اونس را عامل اصلی مقاومت سکه در برابر کاهش قیمت دانست و اظهار کرد: این هفته در نظرسنجی طلای سایت کیتکو بیشتر تحلیلگران پیش‌بینی کردند که اونس روند افزایشی خواهد داشت و با رشد حدود ۸دلاری طلای جهانی در بازار امروز، انتظارات تورمی معامله‌گران تقویت شد و به همین دلیل  سکه نتوانست کانال ۱۱میلیون تومان را حفظ کند.

وی با پیش‌بینی روند قیمت سکه در روز‌های آینده بیان کرد: به نظر نمی‌رسد این پیش‌بینی قدرت تاثیر‌گذاری زیادی در بالا بردن قیمت سکه داشته باشد چراکه از طرفی خبر‌ها حاکی از احتمال شروع مذاکرات برجام در آینده نزدیک است و این موضوع منجر به تداوم روند نزولی دلار و تاثیر آن بر کاهش قیمت سکه خواهد شد، از طرفی هم نوسان زیاد این فلز گرانبها طی دو هفته گذشته، سبب کم‌رنگ شدن داد و ستد‌ها و احتیاط بیشتر معامله‌گران شده که این اتفاق هم در پایین آمدن قیمت سکه موثر خواهد بود.

Print
496 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

انتخابگر پوسته

اطلاعات تماس

تلفن:

09196483791

 

ایمیل:

[email protected]

آدرس خرید حضوری :

  • تجریش بازار طلای قائم ، طبقه اول طلا ، پلاک 177 ، (سکه امپراطور)
  • تجریش ارگ  تجاری ، طبقه دوم  ، پلاک 437 ، (سکه وهاب)
  •  تجریش ، بازار طلای قائم ، زیر زمین فاز یک ، پلاک 0109 (گالری طلا و جواهر سیترین)

 

ایسکه

فروشگاه اینترنتی صنایع  طلای آی سکه،فعالیت خود را از سال 99 آغاز کرده و با عرضه  معتبرترین برند های طلای حال حاظر  در حال خدمت رسانی به هموطنان گرامی میباشد.

 

 
  • بالا