اخبار طلا - اخبار سکه - تحلیل طلا - تحلیل سکه طلا

اخبار آی سکه

Saeed
/ دسته ها: اخبار

سقوط قیمت طلا در بازار جهانی / بیشترین کاهش قیمت طلا در معاملات روزانه و هفتگی

همزمان با افزایش بازده اوراق قرضه و افزایش ارزش دلار، معاملات آتی طلا بیشترین کاهش روزانه و هفتگی را در نزدیک به دو ماه اخیر ثبت کرد

آی سکه به نقل از کیتکو‌نیوز - همزمان با افزایش بازده اوراق قرضه و افزایش ارزش دلار، معاملات آتی طلا بیشترین کاهش روزانه و هفتگی را در نزدیک به دو ماه اخیر ثبت کرد

Image

پس از آنکه گزارش ماهانه مشاغل ایالات متحده در ماه ژوئیه نتایجی بهتر از حد انتظار را ارائه داد ، قیمت طلا در روز جمعه با بدترین سقوط روزانه از اواسط ماه ژوئن، هفته نزولی خود را به پایان رساند و تکان بیشتری به دلار و اوراق قرضه وارد کرد. بازدهی ای که تقاضای فلزات گران بها را کاهش می دهد.

هر اونس طلای دسامبر GCZ21 ، 2.50٪ GC00 ، 2.50٪ 45.80 دلار یا 2.5٪ کاهش را تجربه کرد و به 1763.10 دلار در هر اونس رسید.

 پس از 0.3 درصد کاهش در روز پنجشنبه ، شدیدترین سقوط روزانه خود را از 17 ژوئن به بعد را داشت و اولین تسویه زیر 1800 دلار از 28 ژوئیه را تجربه کرد.

طلا در این هفته 2.97 درصد سقوط کرد که شدیدترین رکود هفتگی پس از دوره منتهی به 18 ژوئن، یعنی 5.88 درصد بود.

بنا بر اعلام وزارت کار ، گزارش اشتغال در ماه ژوئیه نشان داد که اقتصاد ایالات متحده 943،000 شغل جدید ایجاد کرده است.

کارشناسان اقتصادی ماه گذشته پیش بینی کرده بودند 845،000 شغل جدید ایجاد خواهد شد. در همین حال ، نرخ بیکاری به 5.4 درصد کاهش یافتکه مقداری  کمتر از برآورد 5.7 درصد بود. این مقدار کمتر از مقدار 5.9 درصد برای ماه ژوئن هم است.

کاهش قیمت طلا ممکن است با این باور ارتباط داشته باشد که گزارش مشاغل ممکن است باعث شود فدرال رزرو منابع بیشتری ذخیره کند تا نرخ بهره را افزایش دهد و برای دارایی های ماهانه خود کاهش 120 میلیارد دلاری در دیرهنگام را ایجاد کند.

محاسبات شاخص ICE دلار آمریکا DXY ، 0.58 که معیار سنجش ارزش دلار در برابر تعدادی ارز است. بنابر محاسبات این مرکز، در تمام هفته، طلا و نقره با افزایش قیمت دلار آمریکا تحت فشار قرار گرفتند که تا کنون منجر به 0.5 درصد افزایش شده است. این افزایش میزان را به 58 درصد رسانده است.

بازده اسکناس 10 ساله خزانه داری TMUBMUSD10Y ، 1.302 درصد افزایش داشت. در همین حال ، در روز پنجشنبه حدود  از حدود 1.21 درصد به  1.28 درصد افزایش یافت.

دلار قوی و بازدهی قوی می تواند تمایل برای دارایی هایی را که در ارز قیمت گذاری می شوند، کاهش دهد.

پیر ویرت ، تحلیلگر فنی در ActivTrades در یک گزارش تحقیقی روزانه می نویسد: "قدرت دلار آمریکا در این است که فشار بر روی دارایی های امن مانند طلا را حفظ کند و قیمت این فلز گران بها همچنان در حال کاهش است".

طلا علیرغم نگرانی ها درباره گسترش نوع بسیار قابل انتقال کووید 19 که به نام دلتا کرونا مشهور شده است، در بسیاری از کشورها تحت فشار قرار داد. زیرا بازار های سهام تقریباً به بالاترین حد خود رسیده اند.

در همین حال ، نقره برای تحویل در ماه سپتامبر SIU21 ، 3.80 S SI00 ، 3.80، 96.6 سنت معمله شد که نشان دهنده ی کاهش  3.8 درصدی است.

این فلز 24.326 دلار در هر اونس معامله شد و شدید ترین افت یک روزه خود را بعد 17 ژوئن تجربه کرد. و نهایتا نقره کاهش 0.7 درصدی در روز پنجشنبه را ثبت کرد.

نقره بر اساس فعال ترین قرارداد با افت 4.8 درصدی هفتگی روبرو شد و همچنین شدیدترین افت عملکرد از 18 ژوئن را نشان داد.

در بخش سایر فلزات ، مس ماه سپتامبر HGU21 ، 0.28 H HG00 ، 0.28 تقریباً بدون تغییر ماند و به 4.348 دلار در هر پوند رسید.

قیمت فلز صنعتی این هفته 2.9 کاهش یافت.  بنابر این فلز صنعتی هم بدترین سقوط هفتگی خود را از اواسط ژوئن ثبت کرد.

Print
443 رتبه بندی این مطلب:
5.0

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

انتخابگر پوسته

اطلاعات تماس

تلفن:

09196483791

 

ایمیل:

[email protected]

آدرس خرید حضوری :

  •  تجریش ، بازار طلای قائم ، زیر زمین فاز یک ، پلاک 0109 (گالری طلا و جواهر سیترین)

 

ایسکه

فروشگاه اینترنتی صنایع  طلای آی سکه،فعالیت خود را از سال 99 آغاز کرده و با عرضه  معتبرترین برند های طلای حال حاظر  در حال خدمت رسانی به هموطنان گرامی میباشد.

 

 
  • بالا