اخبار طلا - اخبار سکه - تحلیل طلا - تحلیل سکه طلا

اخبار آی سکه

کارشناس آیسکه
/ دسته ها: اخبار

رابرت کیوساکی و وارن بافت: تقابل دو دیدگاه متفاوت در سرمایه‌گذاری طلا

تفاوت‌های اساسی در نگرش دو سرمایه‌گذار مشهور به طلا به عنوان یک دارایی امن

سرمایه‌گذاری طلا
رابرت کیوساکی و وارن بافت در سرمایه‌گذاری طلا می‌گویند: «او پول خود را سرمایه‌گذاری نکرد. او پول شما را سرمایه‌گذاری می‌کند.»

اگر تصمیم به سرمایه گذاری در بازار طلا را دارید این مطلب را تا انتها مطالعه کنید

 

صاحب کسب‌وکار آمریکایی و نویسنده سریال پرفروش «پدر پولدار پدر فقیر»، رابرت کیوساکی از افکار سرمایه‌گذار موفق وارن بافت در مورد سرمایه‌گذاری نکردن در طلا انتقاد کرده است.

مانند سیاست، دنیای مالی نیز خالی از درام نیست و کیوساکی به دلیل انتقاد شدید از موضع بافت در مورد سرمایه‌گذاری طلا، در کانون توجه رسانه‌ها قرار گرفته است. بافت، بنیان‌گذار برکشایر هاتاوی، یک شرکت چند ملیتی، اغلب عقیده خود را ابراز کرده است که سرمایه‌گذاری در طلا توصیه نمی‌شود.

Image

بافت در نامه‌ای به سهامداران در سال 2011 نوشت: "طلا دو کاستی قابل توجه دارد، این که نه فایده‌ای دارد و نه مولد. اگر یک اونس طلا برای ابدیت داشته باشید، در پایان آن همچنان صاحب یک اونس خواهید بود." در عوض، بافت بر سرمایه‌گذاری در دارایی‌های مولد که درآمد ایجاد می‌کنند، مانند املاک، سهام و اوراق قرضه تاکید می‌کند.

با این حال، کیوساکی به شدت با اوراکل اوماها مخالف است و طی مصاحبه‌ای با ولادیسلاو لیوبونی از سرمایه‌گذار انتقاد کرده است. در مصاحبه، کیوساکی یک سکه نقره در دست گرفت و گفت: "این، اینجا، یک دلار نقره 1964 است. بنابراین این سکه نقره کوچک امروز 10 دلار ارزش دارد. من می‌توانم به هر فروشنده سکه‌ای بروم و آن را با 10 دلار تغییر دهم. پس اف یو بافت."

بر خلاف بافت، کیوساکی یک حشره طلای خودخوانده است که به دلیل حمایت از سرمایه‌گذاری در طلا مشهور است. کیوساکی اغلب استفاده از سرمایه‌گذاری طلا را به عنوان پوششی در برابر تورم و عدم اطمینان اقتصادی ترویج می‌کند. در آوریل امسال، کیوساکی نسبت به مشکلات مالی در کشور هشدار داد و در پلتفرم رسانه اجتماعی X نوشت: «همه چیز حباب، سهام، اوراق قرضه، املاک و مستغلات در حال سقوط هستند. بدهی ایالات متحده هر 90 روز یک تریلیون دلار افزایش می‌یابد. ایالات متحده ورشکست می‌شود. خودت را نجات بده لطفاً طلا، نقره و بیت‌کوین واقعی بیشتری بخرید.»

روند: یک میلیونر متوسط ​​7 منبع درآمد دارد. در اینجا 3 فرصت درآمد غیرفعال وجود دارد که می‌توانید امروز اضافه کنید.

بافت زمانی گفت: «می‌دانید، ایده بیرون آوردن چیزی از زمین، در آفریقای جنوبی یا جایی و سپس انتقال آن به ایالات متحده و گذاشتن آن در زمین، در فدرال رزرو نیویورک، من را به عنوان یک دارایی فوق‌العاده نمی‌شناسد." برای بافت، بزرگترین نقص طلا این است که زاینده نیست به این معنا که درآمدزایی نمی‌کند. بافت در طی یک حضور در Squawk Box CNBC در سال 2011 توضیح داد که اگر فرصت انتخاب بین یک «مکعب طلای 67 فوتی» و تمام زمین‌های کشاورزی کشور به او داده شود، زمین کشاورزی را انتخاب خواهد کرد.

کیوساکی تصدیق کرد که بافت بسیار موفق است و گفت: "او در سهام خوب است. او مرد بسیار باهوشی است. او یک مولتی میلیاردر است." اما یک دلیل وجود دارد که کیوساکی از سرمایه‌گذاران مشاوره نمی‌گیرد. کیوساکی به بافت اعتماد ندارد زیرا به گفته او، برخلاف کیوساکی، سرمایه شخصی خود را برای سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاری نمی‌کند. کیوساکی گفت: "او پول خود را سرمایه‌گذاری نکرده است. او پول شما را سرمایه‌گذاری می‌کند." با این حال، با توجه به نامه سال 2011 بافت به سهامداران مبنی بر اینکه بیش از 98٪ از دارایی خالص او در حال حاضر در سهام برکشایر هاتاوی است، ممکن است اعتبار این اظهارات کیوساکی زیر سوال باشد.

 

طلا در طول تاریخ به عنوان یک سرمایه‌گذاری مطمئن در نظر گرفته شده است. حتی بافت هم این را پذیرفته است. جیمز ریکاردز، مشاور امنیت ملی سابق پنتاگون و سیا، فاش کرده است که پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا بین سال‌های 2015 تا 2025 به میزان 1400 درصد افزایش یابد و قیمت آن به 15000 دلار در هر پوند برسد. با افزایش قیمت طلا و کاهش ذخایر طلا، ریکاردز از مردم می‌خواهد تا قبل از سال 2025 طلا بخرند تا پس از افزایش قیمت، از سود آن لذت ببرند.

برای خواندن مطالب بیشتر اینجا کلیک کنید و برای خرید آنلاین طلا و نقره به فروشگاه اینترنتی آی سکه مراجعه کنید.

Print
108 رتبه بندی این مطلب:
1.0

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

انتخابگر پوسته

اطلاعات تماس

تلفن:

09196483791

09355554537

09121252613

09190160836

02122730506

آدرس دفتر مرکزی : تجریش بازار قائم - طبقه اول طلا واحد -  115 B 

ایمیل:

[email protected]

 

 

ایسکه

فروشگاه اینترنتی صنایع  طلای آی سکه،فعالیت خود را از سال 99 آغاز کرده و با عرضه  معتبرترین برند های طلای حال حاظر  در حال خدمت رسانی به هموطنان گرامی میباشد.

 

 
  • بالا