اخبار طلا - اخبار سکه - تحلیل طلا - تحلیل سکه طلا

اخبار آی سکه

تحلیل هفتگی ؛ آیا در انتظار سعود بیشتر قیمت طلا باشیم ؟
Saeed
/ دسته ها: اخبار

تحلیل هفتگی ؛ آیا در انتظار سعود بیشتر قیمت طلا باشیم ؟

طی دو ماه گذشته قیمت طلا رشد بسیار خوبی را از خود نشان داده و قیمت آن افزایش چشمگیری داشته است. کارشناسان پیش بینی می کنند که روند صعودی قیمت طلا ادامه یابد.

این در حالی است که قیمت طلا تا 1680 دلار نیز سقوط کرده بود و برخی پیش بینی می کردند تا 1600 دلار نیز افت کند. اما با توجه به برخی عوامل زمینه ای، شرایط طلا بهبود یافته و قیمت ان افزایش یافت.

مهم ترین عوامل رشد قیمت طلا را می توان داده های اقتصادی ضعیف تر از حد انتظار به همراه افزایش تورم دانست. همچنین ثابت شدن بازده خزانه داری ایالات متحده و کاهش ارزش شاخص دلار نیز در رشد قیمت طلا نقش بسیار مهمی را ایفا کردند.

 

از طرف دیگر فدرال رزرو نیز همچنان در سیاست های مالی خود تغییری ایجاد نکرده است که می توان آن را چراغ سبزی برای رشد بیشتر قیمت طلا دانست. به علاوه نشانه هایی از خرید طلا توسط بانک های مرکزی وجود دارد که می تواند برای طلا بسیار مثبت باشد.

نوسانات در بازار ارز های رمزنگاری شده نیز دیگر عامل رشد قیمت طلا و دیگر فلزات گرانبها است. رمز ارز ها و به خصوص بیت کوین همچنان نوسانات شدیدی را تجربه کرده و قیمت بیت کوین در زیر 40 هزار دلار قرار دارد.

با این وجود کارشناسان خطرات احتمالی را نیز در نظر می گیرند. طبق گفته تحلیلگران داده های مربوط به اشتغال که در روز های آینده این هفته منتشر خواهد شد می تواند تاثیر بسیاری بر روی قیمت طلا بگذارد.

 

در صورتی که این داده ها صعود قدرتمندی را از خود نشان داده و مشاغل آمریکا رشد داشته باشد، بازده خزانه داری ایالات متحده تا عدد 1.7 قوی شده و باید انتظار سقوط 30 تا 40 دلاری قیمت طلا را نیز در نظر داشت.

همچنین طلا در حال حاضر به دلیل افزایش قیمت بسیار زیاد خود مستعد یک اصلاح قیمت بوده و در صورت بهبود داده های مربوط به اشتغال دلار آمریکا نیز قوی تر خواهد شد و قیمت طلا افت نسبتا بزرگی را تجربه خواهد کرد.

همانطور که اشاره شد یکی از مهم ترین داده های اقتصادی که در روز های آینده باید مراقب آن باشید داده های مربوط به اشتغال و دستمزد است. پیش بینی ها حاکی از ایجاد 700 هزار شغل جدید و کاهش نرخ بیکاری تا 5.9 است.

علاوه بر داده های اشتغال در روز های آینده ما گزارشات مربوط به PMI تولید (بخش خصوصی) و همچنین سفارشان کارخانه ها را در پیش رو داریم که می توانند بر روی قیمت طلا تاثیر گذار باشد.

Print
349 رتبه بندی این مطلب:
5.0

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

انتخابگر پوسته

اطلاعات تماس

تلفن:

09196483791

 

ایمیل:

[email protected]

آدرس خرید حضوری :

  •  تجریش ، بازار طلای قائم ، زیر زمین فاز یک ، پلاک 0109 (گالری طلا و جواهر سیترین)

 

ایسکه

فروشگاه اینترنتی صنایع  طلای آی سکه،فعالیت خود را از سال 99 آغاز کرده و با عرضه  معتبرترین برند های طلای حال حاظر  در حال خدمت رسانی به هموطنان گرامی میباشد.

 

 
  • بالا