اخبار طلا - اخبار سکه - تحلیل طلا - تحلیل سکه طلا

اخبار آی سکه

کارشناس آیسکه
/ دسته ها: اخبار

تحلیلگران می‌گویند: طلا شروع سختی برای سال 2023 خواهد داشت، اما تا پایان سال درخشان‌تر خواهد شد

پس از یک سال سخت پر از نوسان هاو باد های مخالف چالش برانگیز، بازار طلا در حال پایان دادن به سال 2022 است که در منطقه قیمتی تقریباً خنثی با حدود 1800 دلار در هر اونس به پایان می رسد.

عواملی که  بیشترین تاثیر را در سال 2022 بر قیمت  طلا  گذاشته است، عمدتاً موضع سیاست پولی تهاجمی فدرال رزر است که  می تواند حداقل تا نیمه اول سال 2023 باقی بماند.

در آخرین نشست سیاست پولی خود برای سال 2022، فدرال رزرو پیش بینی کرد که نرخ وجوه فدرال رزرو در سال 2023 به بالاتر از 5 درصد برسد. پیش بینی به روز شده بانک مرکزی سالی را محدود کرد که تهاجمی ترین چرخه انقباض از سال 1981 را شاهد بود زیرا تورم در ایالات متحده  به بالا ترین نقطه در 40 سال اخیر رسیده است.

اگرچه تورم از بالاترین سطح تابستانی خود کاهش یافته است، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو گفت : که کار بانک مرکزی به پایان نرسیده است.

"ما حتی با حرکت امروز در یک موضع محدود کننده به اندازه ای که باید باشیم نیستیم... ما به آن نقطه می رسیم، و سپس این سوال مطرح می شود که تا کی در آنجا می مانیم؟ و این دیدگاه قوی در کمیته وجود دارد که ما این کار را خواهیم کرد. او در یک کنفرانس مطبوعاتی در 14 دسامبر گفت: باید در آنجا بمانیم تا زمانی که واقعاً مطمئن شویم که تورم به طور پایدار در حال کاهش است و فکر می کنیم که مدتی طول خواهد کشید.

در حالی که فدرال رزرو همچنان به موضع قاطع خود در مورد تورم ادامه می دهد، اقتصاددانان خاطرنشان می کنند که بانک مرکزی به پایان چرخه انقباض خود نزدیک شده است که می تواند برای طلا مفید باشد.

بانک آمریکا به دنبال این است که فدرال رزرو به چرخه انقباض خود در ماه مارس پایان دهد و شاهد اولین کاهش نرخ بهره تا پایان سال 2023 است.

Image

در این شرایط، مایکل ویدمر، استراتژیست کالای بانک آمریکا، گفت که قیمت طلا مسیری تا 2000 دلار در هر اونس دارد.

تحلیلگران کالا در Commerzbank همچنین انتظار دارند که فدرال رزرو تا پایان سال نرخ بهره را کاهش دهد. با این حال، آنها اضافه کردند که در کوتاه مدت، قیمت طلا ممکن است با مشکل مواجه شود زیرا سرمایه گذاران خود را با افزایش نرخ پایانه جدید بالای 5 درصد تطبیق می دهند.

پس از آخرین افزایش نرخ بهره در ماه مارس، احتمالاً دوره‌ای از نرخ‌های بدون تغییر پیش می‌آید تا اینکه فدرال رزرو مجدداً در پایان سال 2023 نرخ اصلی را کاهش دهد. از سوی دیگر، هنوز این را پیش بینی نمی کند. به محض اینکه فدرال رزرو نیز این دیدگاه را اتخاذ کند، قیمت طلا باید دوباره افزایش یابد."

این موضوع باید در نیمه دوم سال آینده اتفاق بیفتد، زیرا تا آن زمان، تورم به اندازه کافی کاهش یافته و اقتصاد ایالات متحده از ابتدای سال در رکود قرار خواهد گرفت. قیمت طلا نیز باید با تضعیف آن حمایت شود. دلار آمریکا مورد انتظار استراتژیست های ارزی ما است."

Commerzbank پیش بینی می کند قیمت طلا تا پایان سال 2023 به 1850 دلار برسد.

 

خرید شمش طلا طلا گرمی تا 100 گرمی برای مشاهده قیمت ها کلیک کنید خرید سکه پارسیان برای مشاهده قیمت کلیک کنید 

قیمت طلا در سال 2023 چقدر می تواند پایین بیاید؟

اگرچه فدرال رزرو سرعت افزایش نرخ بهره را کاهش می دهد، اما همچنان به تشدید سیاست های پولی خود در سال جدید ادامه می دهد و علاقه سرمایه گذاران به طلا را محدود می کند.

با این حال، بسیاری از تحلیلگران گفته اند که این فلز گرانبها در حال ساخت پایه جدیدی است که انتظار می رود قیمت ها از آن بالا بروند. بسیاری از تحلیلگران قیمت طلا را بالای 1600 دلار در هر اونس نگه می دارند.

داگلاس گرو، مدیر ارشد پورتفولیو در Sprott Asset Management، در مصاحبه اخیر با کیتکو نیوز گفت که تغییر روندهای اقتصادی می تواند به معنای ورود جهان به دوره تورم بالاتر باشد.

وی اضافه کرد که بعید است فدرال رزرو بتواند تورم را به هدف 2 درصدی خود بازگرداند و این محیط تورم بالاتر برای طلا در بلندمدت مثبت خواهد بود زیرا سرمایه گذاران به دنبال محافظت از قدرت خرید خود هستند.

گرو توضیح داد که انتقال انرژی جهانی که باعث افزایش تقاضا برای کالاهای خام مانند مس می شود و کشورهایی که زنجیره تامین داخلی خود را توسعه می دهند، قیمت مصرف کننده را برای آینده قابل پیش بینی بالا نگه می دارد.

وی گفت: «محیط ژئوپلیتیکی تغییر کرده است و در چند سال آینده شاهد معکوس شدن روند جهانی شدن خواهیم بود. "بازگرداندن تولید به غرب و انتقال انرژی جهانی در سال 2023 حل نخواهد شد. پرداختن به این مسائل هزینه زیادی می طلبد و تورم را برای چند سال آینده بالا نگه می دارد."

اوراق بهادار T.D. یکی از نزولی ترین طلا در سال 2023 است. بانک کانادایی پیش بینی می کند که این فلز گرانبها در سه ماهه اول سال آینده به 1575 دلار کاهش یابد.

با این حال، این بانک پیش بینی می کند که قیمت طلا تا پایان سال به 1800 دلار در هر اونس بازگردد و قیمت ها تا پایان سال 2024 به 1900 دلار افزایش یابد.

آنها می نویسند: "احتمال بسیار قوی که نرخ ها قبل از رسیدن به هدف تورم دو درصدی به میزان قابل توجهی کاهش یابد، باید بسیاری از سرمایه گذاران را به خرید طلا برای جبران فقدان بازده واقعی معنی دار در بیشتر منحنی های خزانه داری سوق دهد."

تورم برای طلا در سال 2023 مثبت است

در کنار بانک آمریکا، بانک ساکسو یکی از خوشبین ترین بانک ها در مورد طلا در آستانه سال جدید است. اوله هانسن، رئیس استراتژی کالا در بانک دانمارک، گفت که انتظار ندارد فدرال رزرو تورم را کنترل کند.

او گفت: «ریسک رکود اقتصادی و افزایش FOMC به سمت ضعف اقتصادی - به طور بالقوه بدون موفقیت در کنترل تورم - همچنان به تقویت ریسک صعودی برای فلزات سرمایه گذاری در سال 2023 ادامه می دهد.

اگرچه انتظار می‌رود تورم نسبت به بالاترین حد در سال 2022 کاهش یابد، اما همچنان احتمالاً تا سال 2023 همچنان بالا باقی خواهد ماند.

فدرال رزرو پیش بینی می کند که تورم اصلی در سال 2023 3.5 درصد افزایش یابد که نسبتاً مطابق با برآوردهای اجماع بین 3 تا 4 درصد است.

در برآورد اولیه خود، دانشگاه میشیگان گزارش داد که مصرف کنندگان شاهد افزایش 4.6 درصدی تورم در سال آینده هستند.

تورم قبل از کووید-19 بسیار کمتر از 2 درصد بود. در سال 2020، تورم در ایالات متحده 1.23 درصد افزایش یافت.

تحلیلگران گفته اند که اگر فدرال رزرو و سایر بانک های مرکزی هدف تورم خود را افزایش دهند، یک سناریوی خوش بینانه برای طلا خواهد بود

Print
317 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

انتخابگر پوسته

اطلاعات تماس

تلفن:

09196483791

 

ایمیل:

[email protected]

آدرس خرید حضوری :

  • تجریش بازار طلای قائم ، طبقه اول طلا ، پلاک 177 ، (سکه امپراطور)
  • تجریش ارگ  تجاری ، طبقه دوم  ، پلاک 437 ، (سکه وهاب)
  •  تجریش ، بازار طلای قائم ، زیر زمین فاز یک ، پلاک 0109 (گالری طلا و جواهر سیترین)

 

ایسکه

فروشگاه اینترنتی صنایع  طلای آی سکه،فعالیت خود را از سال 99 آغاز کرده و با عرضه  معتبرترین برند های طلای حال حاظر  در حال خدمت رسانی به هموطنان گرامی میباشد.

 

 
  • بالا