اخبار طلا - اخبار سکه - تحلیل طلا - تحلیل سکه طلا

اخبار آی سکه

Saeed
/ دسته ها: اخبار

بررسی سطح قیمت طلای 1800 دلاری با توجه به تمرکز بازارها بر روی داده ها

تابستان امسال ، بازار طلا سرمایه گذاران را گوش به زنگ نگه داشته است.

آی سکه-  iSekke - به نقل از  تحلیل گران به کیتو نیوز، در پی برخی از ناکامی های اقتصادی در زمینه داده ها ، مصرف کنندگان نسبت به فلزات گران بها علاقه مجدد نشان می دهند. به همین علت است که تحرکات سریع 100 دلاری برای فضای این فلزات بسیار ناپایدار است.

بنا بر نتایجی که شاخص احساسات مصرف کننده دانشگاه میشیگان در روز جمعه ثبت کرد شاخص طلا بیش از 25 دلار جهش داشت و به قیمت 70.2 دلار سقوط کرد.

این امر موجب شد فروش دلار آمریکا کاهش پیدا کند که در اثر ان سود خزانه داری آمریکا هم کم شد. این کاهش برای فلز زرد نتایج بسیار مثبتی دارد.

ارت ملک ، رئیس استراتژی جهانی TD Securities گفت: ما با کاهش ارزش دلار روبرو هستیم. میزان شاخص به 92.5 رسیده است و همچنین کاهش قابل توجهی در خزانه داری 10 ساله و 30 ساله هم وجود دارد. بازار کمی نگران و ملتهب از وضعیت اقتصاد و شیوع سویه ی دلتای کرونا است.

ملک خاطرنشان کرد: در حال حاضر با توجه به تمرکز فدرال رزرو بر اعداد و ارقام کلان اقتصادی، منطقی است که فرض کنیم ممکن است اعلامیه کاهش مورد انتظار آنطور که بسیاری از مردم انتظار دارند قوی نباشد.

او در ادامه گفت در حال حاضر، ما برخی اعداد منفی را می بینیم و بازار هم در حال پاسخگویی است.

داده های تورم هم برای طلا مثبت بوده است. این مثبت بودن نشان می دهد که فشار قیمت ممکن است به اوج خود برسد.

 اورنت میلمن ، متخصص فلزات گران بها گفت: این امر بدان معناست که فدرال رزرو ممکن است دیگر برای تسریع تورم عجله ای نداشته باشد.

Image

بهترین زمان برای خرید

میلمن خاطرنشان کرد: قیمت طلا زیر 1800 دلار در هر اونس یک نقطه ورود عالی برای خریداران است و این فلز گران بها را از نظر فنی کاملاً جذاب می کند.

او افزود: طلا بعد از کاهش قیمتی که داشت، سریعا افزیش قیمت را هم تجربه کرد و این بسیار دلگرم کننده است. طلا در عرض چند ساعت توانست به بالای 1700 دلار بازگردد و اگر در هفته ی آینده به بالای 1800 دلار هم برسد تعجب نخواهم کرد.

این کارشناس فلزات گران بها در ادامه گفت : یکی دیگر از نشانه های مثبت طلا ، تقاضای فیزیکی آن در آسیا است. برخی نشانه های بسیار صعودی در سمت تقاضا هم وجود دارد. ما شاهد فروش جواهرات طلا و سکه طلا در در هند هستیم که جهت گیری درست را نشان می دهد. این امر باید تقاضای بیشتری برای معامله این فلز زرد رنگ ایجاد کند.

Image

در زمان نگارش این خبر ، معاملات آتی طلای Comex دسامبر با 172/408 دلار معامله شد که 1.52 درصد در روز افزایش داشت.

TD Securities که چند هفته پیش در تلاش برای دستیابی به طلای کوتاه (short gold) بود، در حال حاضر به سطح 1،784 دلار به عنوان نقطه ی تثبیت بعدی نگاه می کند.

ملک می گوید: ما در طلا موقعیت کوتاهی داشتیم و سود آن را 1707 دلار گرفتیم. دیدگاه کلی من در مورد طلا این است که شاهد قدرت بیشتری خواهیم بود چرا که نرخ ها همچنان تسهیل کننده باقی خواهند ماند.

 

 

عناوین سقف بدهی را بررسی کنید

یکی از مهمترین تحولاتی که باید مورد توجه قرار گیرد نگرانی ها در مورد سقف بدهی است.

این هفته، جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده، بار دیگر از کنگره خواست تا سقف بدهی کشور را به صورت دو طرفه افزایش دهد و یا تعلیق کند.

این بیانیه در حالی مطرح می شود که تنش بین دموکرات ها و جمهوری خواهان بالا گرفته است.

ملک در رابطه با این موضوع اضافه کرد: مسائل مربوط به سقف بدهی جالب خواهد بود، اما هنوز زمان داریم. یلن برای پیشرفت در این زمینه تلاش می کند. این موضوع ممکن است از لحاظ تاریخی مشکل باشد.

در گذشته ، زمانی که بازارها از به خاطر سقف بدهی متشنج می شدند، وضعیت برای طلا مثبت بود.

نگرانی های سقف بدهی یک محرک بالقوه برای طلا است. این موضوع با بدهی ملی رابطه ی مستقیم دارد. از سال 1971 و از زمانی که از استاندارد طلا خارج شدیم ، قیمت طلا همزمان با بدهی ملی افزایش می یابد.

وی افزود مشکلات سقف بدهی همیشه برطرف شده است، اما اگر بازار نگران شود و بدهی ها در اخبار بولد شوند وضعیت طلا به طور طبیعی بهبود خواهد یافت. طلا حفاظتی در برابر سست شدن دولت با سیاست های مالی به شمار می رود.

 

داده های قابل بررسی

یکی از مهمترین داده های اقتصاد کلان که در هفته آینده منتشر خواهد شد و باید بررسی شود، میزان خرده فروشی در روز سه شنبه است.

بنا بر پیش بینی های بازار کاهش 0.3 درصدی را در ماه جولای خواهیم داشت.

ملک می گوید: حتی اگر افت بیشتر از این عدد را هم داشته باشیم‌، طلا هنوز فرصتی برای افزایش مجدد دارد.

همچنین هفته آینده شاخص های بیشتری منتشر خواهند شد. این شاخص ها عبارت اند از: تولید NY Empire State در روز دوشنبه و تولید صنعتی در روز سه شنبه.

 مجوز ساخت و مسکن هم از روز چهارشنبه آغاز می شود. همچنین ادعاهای بیکاری و شاخص تولید Fed فیلادلفیا در روز پنجشنبه در رادار قرار دارند.

نشست های مهمی هم وجود دارد که باید تعقیب شوند. از جمله نشست مجازی جروم پاول ، رئیس فدرال رزرو در جلسه << تیچر تاون هال>> است که برای سه شنبه برنامه ریزی شده است. همچنین صورت جلسه نشست جولای FOMC ، چهارشنبه منتشر خواهد شد.

با وجود اینکه بیشتر اعضای فدرال رزرو تندرو تر از پیش شده اند ، پاول بر صبر خود پا فشاری می کند و این مسیر محتمل تر  به نظر می رسد.

میلمن گفت که هنوز تهدیدهایی در مسیر  رشد اقتصادی وجود دارد.  از جمله این تهدید ها،  سویه ی دلتای کرونا است که می تواند مسیر های حمل و نقل را مسدود کند.

وقتی صحبت از بررسی صورت جلسه FOMC به میان می آید ، بازارها به دنبال هر گونه اظهار نظر نادرست هستند.

صورت جلسه FOMC در ماه ژوئیه ممکن است برخی از جنبه های برنامه های کاهشی بالقوه را مورد بحث قرار دهد.

جیمز نایتلی، رئیس بخش اقتصاد بین المللی ING گفت: آخرین آمار مشاغل و تورم باعث سرعت بخشیدن به بحث ها شده است. بنابراین، تمرکز بیشتر بر روی ترکیب های کاهشی خواهد بود تا زمان بندی آن ها.

او اضافه کرد: ما در حال حاضر عمیقا معتقدیم که می توانیم در ماه سپتامبر در مورد کاهش خرید ماهانه دارایی ها اطلاعیه ای دریافت کنیم و از تاریخ شروع اکتبر، نرخ فعلی 120 میلیارد دلار در ماه را کاهش دهیم.

همچنین گمان می کنیم که سرعت آن بسیار سریع تر از دفعه قبل باشد، احتمالاً تا اواخر 1Q 2022 یا اوایل 2Q این پروژه به پایان برسد.

Print
298 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

انتخابگر پوسته

اطلاعات تماس

تلفن:

09196483791

 

ایمیل:

[email protected]

آدرس خرید حضوری :

  •  تجریش ، بازار طلای قائم ، زیر زمین فاز یک ، پلاک 0109 (گالری طلا و جواهر سیترین)

 

ایسکه

فروشگاه اینترنتی صنایع  طلای آی سکه،فعالیت خود را از سال 99 آغاز کرده و با عرضه  معتبرترین برند های طلای حال حاظر  در حال خدمت رسانی به هموطنان گرامی میباشد.

 

 
  • بالا