اخبار طلا - اخبار سکه - تحلیل طلا - تحلیل سکه طلا

اخبار آی سکه

Saeed
/ دسته ها: آموزش, مقالات

سرمايه گذاري در طلای آب شده

طلای آب شده یکی از ابزارهای سرمایه گذاری محبوب در این روزهاست چرا که این اعتقاد وجود دارد طلای آب شده سرمایه ای بدون ضرر است.

تعریف طلای آب شده
طلای آب شده به طلایی که از ذوب کردن طلای متفرقه به دست می آید گفته می شود. 
طلای متفرقه همان طلای دست دوم و طلای شکسته است که به طلا فروشی ها فروخته می شود. 
بازار طلا برای بازگرداندن این طلای متفرقه و بلااستفاده به چرخه تولید آن را به کارگاه ذوب می فرستد و در کوره های مخصوص ریخته گری طلا ذوب می کند. 

Image

ابعاد طلای آب شده 
 هیچ قانون مشخصی برای ابعاد طلای آب شده وجود ندارد و می تواند هر شکل و وزنی داشته باشد. اما طریقه معمول داد و ستد این نوع از طلا به صورت مفتول است. در واقع کارگاه ها و کارخانه ها بعد از ذوب کردن طلا آن را در قالب هایی به شکل مفتول ریخته و طلای آب شده با عیار ۱۸ می سازند. 
دلیل محبوبیت مفتوا این است که کار را برای طلا ساز آسان می کند چرا که می تواند هر مقدار از طلای مورد نیاز خود را بریده و بقیه آن را دست نخورده باقی بگذارد. 
یک برتری دیگر مفتول طلا در حمل و نقل آن است چرا که حمل و نقل مفتول بسیار راحت تر است حمل  شمش است. 

عیار طلای آب شده 
همانطور که می دانید اکثر طلا های موجود در بازار ایران عیاری معادل ۱۸ دارند بنابراین عیار طلای آب شده هم چیزی حدود ۱۸ است. 
در مواردی این عیار می تواند مقداری بالا پایین شود که علت آن وجود زیورآلات متفرقه با عیار بیشتر یا کمتر از ۱۸ است. یعنی ممکن است در بین طلا هایی که آب می شوند قطعه هایی وجود داشته باشد که عیاری معادل ۱۴ یا ۲۴ داشته باشند.
 برای ۱۸ نگه داشتن عیار طلای آب شده می توان فلزاتی مانند نقره با آن ترکیب کرد. برای مثال اگر عیار بیشتر از ۱۸ بود از فلزات متفرقه برای پایین آوردن آن تا ۱۸ استفاده می‌شود و اگر عیار کمتر از ۱۸ شد مقداری سکه ۲۲ عیار به آن اضافه می شود تا عیار مجدد به ۱۸ برگردد. 

برای معامله شمش طلا بهتر است یا طلای آب شده
همانطور که پیشتر اشاره کردیم علت پرطرفدار بودن معاملات طلای آب شده عدم وجود اجرت و مالیات است اما این ویژگی مثبت همه چیز نیست و باید در حین معامله به نکات دیگری هم توجه کرد.
شمش طلا تفاوت زیادی با طلای آب شده دارد که اکثر این تفاوت ها در واقع ویژگی های مثبت شمش به حساب می آیند که باعث برتری آن نسبت به طلای آب شده می شود. در واقع شمش طلا از طلای آب شده ارزشمندتر است. 
در ادامه به تفاوت های شمش با این نوع از طلا می پردازیم:

Image

تفاوت اول در میزان عیار در این دو نوع متفاوت از طلاست. همانطور که گفتیم عیار طلای آب شده چیزی حدود ۱۸ است در صورتی که شمش ها طلایی معادل ۲۴ عیار دارند. 
تفاوت دوم بین المللی بودن شمش طلا است. در حالیکه طلا آب شده فقط در ایران  معامله می‌شود. 
تفاوت سوم در ابعاد این دو محصول است. طلای آب شده به شکل های مختلف و بدون قاعده وجود دارد در حالی که شمش وزن و ابعاد مشخصی دارد و از یک استاندارد خاص پیروی می‌کند. 
تفاوت چهارم اعتبار بالای شمش طلاست. چرا که علائم معتبر روی آن هک می شود. 
تفاوت پنجم و آخر در میزان اجرت طلا است که در واقع همان تفاوتی است که باعث شده طلای آب شده در بین مردم محبوب شود. شمش طلای ۲۴ عیار شرکتی دارای کارمزد مشخصی است که صنف طلا و جواهر هر کشور با توجه به شرایط آن کشور تعیین می کند در صورتی که طلای آب شده بدون کارمزد است. 
درست است که شمش طلا ویژگی های مثبت بسیاری دارد که آن را تبدیل سرمایه ای برتر از طلای آب شده می کند ولی در عین حال هزینه ی بیشتری هم  دارد و معمولاً کسانی که پول هنگفتی سرمایه گذاری می کنند به سمت آن متمایل می شوند. بنابر این می توان گفت نهایتاً شرایط شخص است که مشخص می کند کدام نوع از سرمایه گذاری برای او مناسب تر است. 
اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد شمش طلا هستید به مقاله ای که پیشتر تالیف کرده ایم مراجعه کنید.

Image

 آی سکه عرضه کننده شمش های طلا در وزن ها قیمت های متنوع 


طلای آب شده، طلای زینتی یا سکه؟ 
با توجه به شرایط اقتصادی و و کم ضرر بودن طلا سرمایه گذاران بیشتر از همیشه  تمایل به سرمایه گذاری در انواع مختلف این فلز با ارزش دارند. 
یکی از سوالات اصلی حین سرمایه گذاری روی این فلز زرد رنگ انتخاب نوع آن است، یعنی فرد باید تصمیم بگیرد که می خواهد طلای آب شده، زینتی یا سکه خرید کنند. 
در ادامه بررسی تفاوت های این سه نوع می پردازیم. 
اول طلای زینتی و طلای آب شده را مقایسه کنیم. 
هنگامی که شما طلای زینتی می خرید باید حداقل مبلغی بین است ۳۰ تا ۱۰۰ هزاذ تومان اجرت به ازای هر گرم برای سود مغازه، مالیات و ارزش افزوده بپردازید در حالی که این مبلغ برای طلای آب شده چیزی حدود ۵ تا ۲۰ هزار تومان است. در واقع با حذف مالیات تنها لازم است که سود مغازه را پرداخت کنید که آن هم در شرایط مختلف مقدار متفاوتی است. 
برتری دیگر طلای آب شده در این است که شما طلای آب شده را با همان معیاری که روی آن انگ زده اند می فروشید در حالی که اگر طلای زینتی و مصنوعات طلا خریداری کنید آن را با عیار ۱۸ یا ۷۵۰ از مغازه دار میخرید اما هنگام فروش به علت دست دوم بودن باید آن را با عیار ۷۴۰ بفروشید. 
نکته  قابل توجه دیگر فروش طلای آب شده است. فروش این نوع طلا بسیار راحت تر است و سریع می توان آن را تبدیل به پول نقد اما  باید دقت کرد که طلای آب شده هیچ مارک، نوشته یا فاکتوری ندارد بنابراین بسیار راحت می توان در حین معامله آن تقلب و کلاهبرداری کرد پس باید حتماً دقت کافی را داشته باشید. 
در واقع همین تفاوت آخر است که باعث می شود مردم به سمت سکه متمایل شوند و ما را به مقایسه ی دوم می رساند. 
در بازار سکه تقلب کار بسیار دشواری است بنابرین سرمایه گذاران را به سمت این بازار متمایل می کند.
با توجه به گفته ها باز هم نتیجه می گیریم که این انتخاب شخص است روی کدام نوع از طلا سرمایه گذاری کند. این فرد است که تصمیم می گیرد ریسک بیشتری به جان بخرد در عوض مالیات پرداخت نکند یا با پرداخت اجرت بیشتر معامله‌ امن داشته باشد. 

 

آی سکه عرضه کننده سکه پارسیان طلا در وزن ها و قیمت های متنوع (کلیک کنید )

خرید و فروش طلا (کلیک کنید )
 

Print
2385 رتبه بندی این مطلب:
5.0

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

انتخابگر پوسته

اطلاعات تماس

تلفن:

09196483791

 

ایمیل:

[email protected]

آدرس خرید حضوری :

  • تجریش بازار طلای قائم ، طبقه اول طلا ، پلاک 177 ، (سکه امپراطور)
  • تجریش ارگ  تجاری ، طبقه دوم  ، پلاک 437 ، (سکه وهاب)
  •  تجریش ، بازار طلای قائم ، زیر زمین فاز یک ، پلاک 0109 (گالری طلا و جواهر سیترین)

 

ایسکه

فروشگاه اینترنتی صنایع  طلای آی سکه،فعالیت خود را از سال 99 آغاز کرده و با عرضه  معتبرترین برند های طلای حال حاظر  در حال خدمت رسانی به هموطنان گرامی میباشد.

 

 
  • بالا