اخبار

کاهش قیمت طلا به دلیل نگرانی‌های اقتصادی

مس ضعیف: قیمت مس تحت تأثیر احساسات منفی اقتصادی در چین کاهش یافت

قیمت طلا با توجه به سخنرانی پاول و انتشار داده‌های حقوق و دستمزد کاهش یافت. مس نیز ضعیف عمل کرد.

قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه در آسیا اندکی کاهش یافت و در یک محدوده معاملاتی محدود باقی ماند، زیرا پیش‌بینی افزایش نرخ‌های بهره آمریکا باعث شد تا معامله‌گران از بازارهای فلزی فاصله بگیرند.

قیمت طلا تا ماه ژوئن کاهش یافته بود، زیرا نگرانی‌ها از افزایش نرخ بهره آمریکا منجر به افزایش بازدهی دلار و خزانه‌داری شد. قیمت طلا نیز در حدود 2300 دلار در هر اونس باقی ماند.

هر اونس طلا با 0.2 درصد کاهش به 2326 دلار و 47 سنت رسید، در حالی که قیمت‌های آتی طلا برای تحویل در ماه آگوست با 0.1 درصد کاهش به 2335.80 دلار در هر اونس در ساعت 00:29 ET (04:29 GMT) رسید.

طلا با نشانه‌های نرخ بیشتر در حالت سکوت باقی ماند
طلا همچنان در یک محدوده محدود باقی ماند و عمدتاً بر روی نشانه‌های مختلف در مورد نرخ‌های بهره متمرکز شد که این هفته به پایان می‌رسد.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، قرار است در کنفرانس بانک مرکزی اروپا در اواخر روز سه‌شنبه سخنرانی کند، هرچند بعید است که نشانه‌های جدیدی در مورد نرخ بهره ارائه دهد.

علاوه بر این، صورتجلسه نشست ماه ژوئن فدرال رزرو در روز چهارشنبه منتشر می‌شود. بانک مرکزی آمریکا تا حد زیادی انتظارات برای کاهش نرخ بهره را در این جلسه کم‌اهمیت جلوه داده است.

داده‌های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در روز جمعه منتشر می‌شود و احتمالاً نشانه‌های بیشتری از وضعیت بازار کار ارائه خواهد داد، بازاری که در ماه‌های اخیر قوی بوده است. این بخش یکی از ملاحظات کلیدی فدرال رزرو در تعیین نرخ بهره است.

با وجود افزایش اخیر انتظارات برای کاهش نرخ بهره در سپتامبر، طلا چندان حمایت نشد. ابزار CME FedWatch به معامله‌گران نشان می‌دهد که احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو 25 واحد پایه تقریباً 60 درصد است.

نرخ‌های بالا به دلیل افزایش هزینه فرصت سرمایه‌گذاری در دارایی‌های بدون بازده، تأثیر منفی بر طلا و سایر فلزات گرانبها دارند.

با این حال، افزایش خرید بانک‌های مرکزی، به ویژه در آسیا، باعث شده است که طلا تا به اینجای سال رشد قوی داشته باشد.

سایر فلزات گرانبها نیز در روز سه‌شنبه کاهش یافتند. معاملات آتی پلاتین با 0.3 درصد کاهش به 990.15 دلار در هر اونس رسید، در حالی که معاملات آتی نقره با 0.1 درصد کاهش به 29.582 دلار در هر اونس رسید.

مس در بحبوحه احساسات ضعیف چین بیشتر سقوط کرد
در میان فلزات صنعتی، قیمت مس در روز سه‌شنبه به دلیل نگرانی‌ها از کاهش رشد اقتصادی چین و تأثیر آن بر واردات، بیشتر سقوط کرد. نگرانی‌ها از کاهش رشد اقتصاد جهانی نیز بر قیمت‌ها تأثیر زیادی گذاشته است.

قیمت‌های آتی مس در بورس فلزات لندن پس از کاهش شدید روز دوشنبه به 9644.50 دلار در هر تن ثابت ماند، در حالی که قیمت‌های آتی مس یک ماهه کاهش یافت و به 4.4065 دلار در هر پوند رسید.

داده‌های شاخص مدیران خرید ترکیبی از چین نشانه‌های متفاوتی در مورد بهبود اقتصادی این کشور ارائه می‌دهد.

سومین پلنوم حزب کمونیست چین، که نشستی از مقامات بلندپایه است و قرار است در ماه ژوئیه برگزار شود، احتمالاً نشانه‌های بیشتری در مورد وضعیت اقتصادی این کشور ارائه خواهد داد.

در معامله بعدی خود کدام سهام را باید بخرید؟
قدرت محاسباتی هوش مصنوعی در حال تغییر بازار سهام است. ProPicks Investing.com شش سبد سهام برنده را که توسط هوش مصنوعی پیشرفته ما انتخاب شده‌اند، معرفی می‌کند. تنها در سال 2024، هوش مصنوعی ProPicks دو سهم را شناسایی کرد که بیش از 150 درصد رشد کردند، چهار سهم دیگر که بیش از 30 درصد رشد کردند و سه سهم دیگر که بیش از 25 درصد رشد کردند. کدام سهم بعدی خواهد بود که اوج می‌گیرد؟