اخبار

افت شدید قیمت طلا و نقره در بازار

سودجویی معامله‌گران کوتاه‌مدت و فشار فروش در کالاهای خام باعث کاهش قیمت‌ها شد

افت شدید قیمت طلا و نقره در بازار

روز دوشنبه، قیمت طلا و نقره در معاملات ایالات متحده به شدت کاهش یافت. این کاهش به دلیل سودجویی بسیاری از معامله‌گران کوتاه‌مدت پس از رشد اخیر قیمت‌ها بود. همچنین، فشار فروش در بسیاری از کالاهای خام، فلزات گرانبها را نیز تحت تأثیر قرار داده و باعث شد که بازار این فلزات در شروع هفته معاملاتی دچار افت شود. قیمت طلای آگوست با ۳۷.۵۰ دلار کاهش به ۲۳۶۰.۱۰ دلار رسید و نقره سپتامبر با ۰.۸۴۹ دلار کاهش به ۳۰.۸۵ دلار رسید.

 بازار سهام و تأثیر آن بر فلزات گرانبها

شاخص‌های سهام ایالات متحده ترکیبی بودند اما نزدیک به بالاترین رکورد خود در هفته گذشته قرار داشتند. افزایش بازار سهام به عنوان یک دارایی رقیب، تأثیر نزولی بر بازارهای طلا و نقره داشت. در این هفته، داده‌های کلیدی اقتصادی شامل سخنرانی‌های رئیس فدرال رزرو، پاول، در کنگره ایالات متحده و شاخص‌های قیمت مصرف‌کننده و تولیدکننده خواهد بود.

وضعیت بازارهای جهانی

بازارهای خارجی، شاخص دلار آمریکا را کمی بالاتر نشان دادند. قیمت نفت خام نایمکس نیز پایین‌تر بود و حدود ۸۲.۲۵ دلار در هر بشکه معامله شد. بازده اوراق ۱۰ ساله خزانه‌داری ایالات متحده در حال حاضر ۴.۲۸۸ درصد است.

تحلیل فنی بازار طلا

از نظر فنی، گاوهای طلای آگوست در کوتاه‌مدت مزیت دارند. هدف بعدی قیمت صعودی برای گاوها، دستیابی به مقاومت قوی در بالاترین قیمت ژوئن یعنی ۲۴۰۶.۷۰ دلار است. هدف بعدی قیمت نزولی برای خرس‌ها، پایین آوردن قیمت‌های آتی به زیر سطح حمایت ۲۳۰۰.۰۰ دلار است. مقاومت‌های پیش رو در ۲۳۸۲.۶۰ دلار و سپس ۲۴۰۰.۷۰ دلار و حمایت‌های اصلی در ۲۳۵۰.۰۰ دلار و ۲۳۲۷.۴۰ دلار قرار دارند. رتبه بازار  ۶.۰.

تحلیل فنی بازار نقره

گاوهای نقره سپتامبر نیز در کوتاه‌مدت مزیت دارند. هدف صعودی بعدی برای گاوهای نقره، بستن قیمت‌ها بالاتر از مقاومت قوی در بالاترین قیمت ۳۳.۰۵ دلاری ماه می است. هدف نزولی برای خرس‌ها، پایین آوردن قیمت‌ها به زیر سطح حمایت قوی در ۲۸.۹۰ دلار است. مقاومت‌های پیش رو در ۳۱.۰۰ دلار و ۳۱.۵۰ دلار و حمایت‌های اصلی در پایین‌ترین قیمت روز جمعه یعنی ۳۰.۴۵ دلار و سپس ۳۰.۰۰ دلار قرار دارند. رتبه بازار  ۶.۵.