اخبار

آیا قیمت سکه طرح جدید وارد کانال 14 میلیونی می شود ؟/کاهش قیمت سکه در راه است ؟

حمایت سکه طرح جدید در مرز کانال 15 میلیون تومانی .

آی سکه به نقل از سایت طلا : 

به گزارش سایت آی سکه قیمت امامی طرح جدید در آغاز معاملات 22 تیر 1401 با قیمت 14میلیون 960 هزار تومان در حال خرید و فروش بین معامله گران است این در حالی است که به دلیل اتظارات تورمی نمی توان سکه را در حالت فروش دانست و فروشندگان سکه طرح جدید نسبت به فروش شک و تردید دارند .

قیمت اونس جهانی طلا در این هفته بار دیگر افت کرد و تا محدوده قیمتی 1720 دلار در هر اونس کاهش پیدا کرده است که تاثیر قیمت جهانی طلا بر قیمت سکه و دیگر مسکوکات طلا در بازار داخلی تاثیر گذاشته داشته است به طوری که با کاهش قیمت طلا ارزش ذاتی سکه طرح جدید کاهش و حباب آن نیز افزایش داشته است . حباب قیمت سکه طرح جدید به 1 میلیون 500 هزار تومان رسیده است و حباب نیم سکه 86 و ربع سکه 86  به ترتیب 1میلیون 550 هزار تومان حباب قیمتی برای نیم سکه 86 و 1 میلیون 900 هزار تومان حباب قیمت ربع سکه 86 می باشد . 
ارزش ذاتی نیم سکه در این لحظه 6 م 800 هزار تومان و ربع سکه 3 میلیون 500 هزار تومان است . 

شک و تردید برای فروش سکه

با این حال قیمت سکه همچنان بالای مرز ۱۵ میلیون تومان قرار دارد و سکه بازان به دلیل انتظارات تورمی به راحتی در موقعیت فروش قرار نمی گیرند. آنها نسبت به فروش کالای سرمایه ای خود شک و تردید دارند.

احتمال افت قیمت سکه تا ابتدای کانال ۱۲ میلیون؟

در شرایط کنونی می توان گفت که اگر شرایط سیاسی تغییر کند و انتظارات برای افزایش ارزش دلار عوض شود، به احتمال زیاد، سکه افت بیشتری را نسبت به سایر بازارها تجربه خواهد کرد.