اخبار طلا - اخبار سکه - تحلیل طلا - تحلیل سکه طلا

اخبار آی سکه

کارشناس ایران سایت
/ دسته ها: آموزش, مقالات

طلای آب شده

طلای آبشده یا به اختصار آبشده یک اصطلاح در بازار طلاست و منظور طلای بازگشتی مردم (طلای خریداری شده طلا فروشی ها) که جهت تولید مجدد ذوب می شوند را می گوییند. طلای آبشده را در وزن های متفاوتی می توانیم در بازار پیدا کنیم و بسته به نیاز، طلافروشان طلای آبشده با وزن های دلخواه تولید می کنند. البته امروزه این نکع طلا در حال تبدیل شدن به نوعی سرمایه گذاری طلا با پتانسیل بالا است شکل آن بهوصورت غیر منظم و عیار آن مختلف است و با ارسال آن به ری گیری، بعد از ذوب عدد صحیح عیار مشخص می گردد.
معیار قیمت گذاری کطلا با عیار های مختلف در بازار ایران بر اساس طلای آبشده ۱۷ عیار (یا طلای ۷۰۵) می باشد. چیزی که مرسوم است از اصطلاح آبشده در برار سایر متفرقات طلا از قبیل النگو،انگشترو سایر می باشد که به دلیل تفاوت اجرت و عیار هیچ یک معیار پایه ای برای بازار طلا نیستند. برای اینکه عیار طلا(درجه خلوصطلا)مشخص شود، قطعه کوچکی از آن را (کمتر از نیم گرم) برش می زنند و به آزمایشگاه ری گیری  می دهند تا روی قطعه کوچکی از آن آزمایش انجام دهند و عیار را اعلام کنند. پس از این که آزمایش های مورد نیاز برای پیدا کردن میزان طلای خالص موجود انجام شود، شماره رسیدگی روی پاکت و قبض ری گیری ثبت می‌شود و شما را بر روی طلای آبشده نیز درج می‌شود که اصطلاحاً به آن انگ زنی گفته می‌شود. شماره ای که روی قطعه طلای آب شده به صورت عمیق حک  شده است شماره شناس این قطعه از طلا در اتحادیه طلا و جواهرات است. علاوه بر انگ ، نام آزمایشگاه ری گیری نیز بر روی طلای آبشده حک می شود.
انگی که ری گیری های تهران می زنند ع‌‌‌ددی چند رقمی است در علاوه بر تماس با خود را ری گیری و تلفن گویای اتحادیه تهران به شماره ۸۸۹۳۱۸۳۳ نیز می توان عیار طلا را در هر لحظه دریافت کرد. در ایران بر خلاف بازارهای جهانی که غالباً ۳۱.۱۰۳ گرمی از طلای  خالص ۲۴ عیار معیار قیمت دهی مشتقات طلا هستند، تنها واحد گرمی طلای آب شده معیار می باشد. بر خلاف اصطلاح آبشده برای قیمت سنجی سایر متعلقات طلا، فرایند تبدیل طلای مستعمل به شمش تمیز را آب کردن می نامند.

 

Print
2279 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

انتخابگر پوسته

اطلاعات تماس

تلفن:

09196483791

 

ایمیل:

[email protected]

آدرس خرید حضوری :

  • تجریش بازار طلای قائم ، طبقه اول طلا ، پلاک 177 ، (سکه امپراطور)
  • تجریش ارگ  تجاری ، طبقه دوم  ، پلاک 437 ، (سکه وهاب)
  •  تجریش ، بازار طلای قائم ، زیر زمین فاز یک ، پلاک 0109 (گالری طلا و جواهر سیترین)

 

ایسکه

فروشگاه اینترنتی صنایع  طلای آی سکه،فعالیت خود را از سال 99 آغاز کرده و با عرضه  معتبرترین برند های طلای حال حاظر  در حال خدمت رسانی به هموطنان گرامی میباشد.

 

 
  • بالا